OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem.Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi aktivt ersätter äldre metoder med moderna digitala verktyg. Tempot och utvecklingstakten är hög!
Ditt uppdrag hos oss
Nu söker vi en produktägare och lösningsarkitet IoT som vill vara med på vår utvecklingsresa! I rollen kommer du ansvara för att utveckla och förvalta vår lösning för Internet of Things (IoT), vilket inkluderar IoT-plattform, kringliggande infrastruktur, sensorer samt integrationer till vårt datalager och digitala tvilling. Du tar övergripande ansvar för planering, backlogg och uppföljning för att säkerställa att lösningen presterar optimalt och ger bolaget maximal nytta.
Rollen är en del av IT- och digitaliseringsavdelningen, men du kommer att arbeta nära hela organisationen för att identifiera förbättringsmöjligheter, erbjuda support och vid behov genomföra utbildningar.
I arbetsuppgifterna ingår även:
Planera och leda utvecklingsinitiativ, stora som små
Kontinuerlig dialog med leverantörer om daglig drift samt pågående och kommande utvecklingsprojekt
Säkerställa att systemet uppfyller legala krav
Utbilda kollegor genom direkta användarutbildningar samt skapa lathundar och instruktionsfilmer
Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du är en person med stort intresse för teknik, IoT och smarta byggnader, som vill utnyttja ny teknik för att skapa verkligt kundvärde. Dessutom är du en kommunikativ lagspelare som brinner för att samarbeta och trivs både med att vara en del av ett team och att ta egna initiativ. Din förmåga att tänka utanför boxen och din passion för att skapa innovativa lösningar är avgörande för att driva projekt framåt och skapa värde.
Vi söker dig med:
Kandidatexamen eller magister/civilingenjörsexamen inom datateknik eller liknande områden.
Erfarenhet inom IoT, från koncept till leverans.
Grundläggande programmeringskunskaper och kännedom om IoT-plattformar och protokoll.
Kunskap inom IT-säkerhet och “best practise” inom IoT-utveckling.
Bred erfarenhet av processorienterade arbetssätt, strategiskt IT-arbete och digitalisering
Erfarenhet av att jobba med agila arbetssätt
B-körkort
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska med förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
Meriterande är kännedom inom kommunikationsprotokoll och teknologier som MQTT och LoRa samt fastighetsprotokoll så som, m-bus och modbus.
Din arbetsplats
Vi är idag elva medarbetare på IT-och digitaliseringsavdelningen, som du organisatoriskt tillhör. Du kommer att arbeta nära kollegor från andra delar av organisationen i tvärfunktionella team. Vi värnar om att ha en bra balans mellan jobb och privatliv och arbetar i ett välmående och högpresterande team.
Vid vårt huvudkontor arbetar närmare 120 personer. Vi erbjuder bra förmåner för våra anställda – bland annat ett generöst friskvårdserbjudande med både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag, lunchsubvention och timbank.
Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder.
Om anställningen
Omfattning:HeltidArbetstider:08:00-17:00(mån-fre)Anställningsform:TillsvidareanställningStart: Enligt överenskommelsePlacering:Huvudkontoret
Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Åsa Engström, IT- och digitaliseringschef, asa.engstrom@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-06-15.
Vi ser fram emot att höra från dig!