OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Stadsledningsförvaltningen har cirka 450 medarbetare och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra – för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen, för att nämna några. Stadsledningsförvaltningen ska:
• leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden.
• erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna.
• i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg. Om arbetsplatsen
Helsingborg har bestämt sig för att bli en av Europas mest innovativa städer och satsar 250 miljoner kronor på välfärdsinnovation fram till den internationella stadsmässan H22 sommaren 2022. Vi ska ligga steget före i att utveckla digitaliseringsmöjligheter och på så vis underlätta för staden att snabbare komma ut med innovation och nya digitala tjänster.
På enheten Den digitala arbetsplatsen, säkerställer vi att Helsingborgs stads medarbetare har tillgång till en stabil och kostnadseffektiv digital arbetsplats. En arbetsplats som omfattar både hårdvara och mjukvara och kringliggande tjänster som IT-Support och systemstöd. Du kommer tillhöra teamet Systemstöd där vi bl a jobbar med fast och mobil telefoni, nätverk, klientplattform, utskriftstjänster och Exchange.
Uppdragsbeskrivning
Vi söker dig som har relevant utbildning och har flera års erfarenhet av arbete med större, komplexa Microsoft miljöer. Vi är mitt i en förändringsresa där vi vill utveckla vår verksamhet och tänka nytt. Hos oss får du möjligheten att påverka och tillsammans bygger vi smarta och hållbara lösningar som skapar värde för staden. I rollen som lösningsarkitekt/Teknisk Lead kommer du att ha ansvar för klientplattformen, där vi förvaltar och utvecklar stadens IT- arbetsplatser.
Du har god erfarenhet inom Workplace och Client management och kan hjälpa oss att bygga standardiserade lösningar. Ditt tekniska intresse gör att du är väl insatt i framtida teknologier och tjänster och har förmågan att avgöra hur dessa kan stödja och bidra till stadens fortsatta digitaliseringsresa.
Dagligen arbetar du tillsammans med andra Systemtekniker och Produktägare och är en del av ett härligt gäng som vill göra skillnad på riktigt!
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du en naturlig känsla för service och du trivs med att arbeta kvalitativt och långsiktigt. Som person är du prestigelös, lyhörd och utrustad med ett stort driv. Du gillar att arbeta både individuellt och i ett team, där du kan hjälpa och stödja kollegor med teknisk expertrådgivning. För att passa in i rollen ser vi även att du har en analytisk förmåga och gillar struktur och problemlösning. Du har inga problem med att sätta dig in i och även utveckla nya rutiner, processer och produkter. Du talar och skriver svenska väl och ser vikten av teknisk dokumentation.
I din roll kommer du vara inblandad i viktiga diskussioner kring hur stadens lösningar på bästa sätt kan moderniseras, förbättras och effektiviseras utifrån strategi, verksamhet och infrastruktur.
Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, växa och skapa din framtid hos oss. Har du erfarenheten du behöver men inte axlat rollen än, är du välkommen att ta steget hos oss. Genom samarbete och kommunikation skapar vi förutsättningar för ett gemensamt lärande.
Vi tycker det är viktigt med en god balans mellan jobb och fritid och erbjuder en flexibel arbetsplats. Vårt kontor ligger i hjärtat av Helsingborg och på lunchpromenaden kan du njuta av både havsluft och en finkaffe i hamnen.
Teknisk kompetens
• Specialist inom Microsoft Client management (SCCM, Intune m.fl.) med fokus på OS Deployment, applikationsdistribution och patchhantering
• Livcykelhantering Windows inklusive uppgradering
• Active Directory och GPO hantering
• Klientsäkerhet
• PowerShell
• XDR (Extended Detection and Response)
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021-10-31. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Tillträde efter överenskommelse
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.