OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter en ny utmaning inom försäljning där du har en självständig roll med närhet till verksamheten och får driva dina projekt från produktutveckling till implementering. Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Distributionsbolagen inom Bonnier News är verksamma i södra och mellansverige där huvuddelen av vår verksamhet sker nattetid då vi delar ut morgontidningar och paket direkt till slutkund. Våra kunder finns i hela Sverige och som delägare i Early Bird så är ett nära samarbete med övriga utbärningsbolag i Sverige en självklarhet. För att verka effektivt och verksamhetsnära i din roll är du anställd hos distributionsbolaget Prolog.
Vi söker nu en ny kollega då vår säljare i teamet gått vidare till annat uppdrag inom Bonnier News. Samtidigt vill vi utveckla rollen till att också ansvara för marknadsanalys och i högre grad följa affären från utveckling till implementation i verksamheten.
I rollen som säljare ansvarar du för uppgifter som:
- Delta i affärsutveckling av nya tjänster
- Nykundsbearbetning lokala och nationella kunder under varumärkena Prolog och Early Bird
- Försäljning av både B2B, B2C, C2X tjänster
- Ansvar att följa kunden från ax till limpa i både kommersialisering, industrialisering och eftermarknads bearbetning
- Marknadskommunikation via olika kanaler
- Vidmakthålla och utveckla befintliga kundrelationer
- Nära samarbete med verksamheten i implementation
Du rapporterar till försäljningsansvarig för övriga två distributionsbolag inom verksamhetsområdet Bonnier News Logistik och Produktion som också blir din närmsta kollega inom försäljning. Du utgår från Västerås där kringliggande områden blir din naturliga geografi för kundkontakt men är också tillsammans med din chef ansvarig för bearbetning inom hela Sverige.
Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen söker vi dig som är en trygg och ödmjuk person som ser högt i tak och en rak och tydlig dialog som självklarheter på arbetsplatsen. Du trivs i ett arbete där du stöttar både organisationen och våra kunder med utveckling och problemlösning samtidigt som du till stor del arbetar självständigt. Utmaningar och stretchade målsättningar ger dig energi och du är van att skapa goda resultat.
Vi tror att du trivs med att skapa goda relationer som gör det lätt för dig att samarbeta både med kollegor och externa parter. Som länken mellan kunden och verksamheten besitter du en god kommunikativ och kravställande förmåga samt förstår vikten av noggrannhet när det kommer till administrativa uppgifter och struktur. Då vi är en verksamhet som förändras i takt med marknaden är det också viktigt att du lätt kan anpassa dig till nya arbetssätt och bidrar till att utveckla det arbetet.
Krav:
- Försäljningsvana av tjänsteerbjudande
- God marknadsförståelse av e-handlare och konsument
- Bekväm i en digital miljö och van att arbeta i CRM system
- Flytande svenska samt goda kunskaper i engelska
- God kommunikationsförmåga i tal och skrift
- Engageras av att göra det svåra enkelt
- Körkort
Meriterande:
- Försäljningsvana inom logistik och distribution
- God förståelse för it-miljö hos e-handlare (kedja från checkout lösning, TA system och hela kundupplevelsen).
- Erfarenhet från projektledning och att följa affären från utveckling till implementering
- Erfarenhet från G-Suite
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Förmåner såsom försäkring, tjänstepension och en marknadsmässig lön är en självklarhet för oss men letar du efter ett nytt jobb med lön i toppskiktet, då är inte vi rätt organisation för dig. Vi erbjuder däremot en morgontidning till frukostmyset, en mängd förmåner och rabatter samt en ledningsgrupp som ringat in kompetensutveckling och ökat engagemang som nyckelaktiviteter i vår strategi.
I denna process arbetar vi med löpande genomgång av ansökningar och kan därför komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Prolog är en del i koncernen Bonnier News. Vi distribuerar tidningar och paket tidigt på morgonen, alla dagar i veckan och hela vägen hem till dig. Tack vare våra effektiva tidningsrutter har vi hög lokalkännedom och leveranssäkerhet.
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle.