Lösningskonsult inom ärendehantering med erfarenhet av offentlig sektor!

Lösningskonsult inom ärendehantering med erfarenhet av offentlig sektor!

Arbetsbeskrivning

Som konsult inom ärendehantering hos Tietoevry möter du en varierande vardag. Här träffar du dina kunder regelbundet och varvar denna sociala roll med arbete från Tietoevrys egna kontor i Solna. Härifrån görs research och förbereds presentationer tillsammans med dina teamkollegor, allt för att på bästa sätt hjälpa dina kunder att ta ytterligare steg mot en digitaliserad informationshantering. Låter det som ditt nästa karriärsteg? Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vi söker just nu en Lösningskonsult inom ärendehantering till Tietoevrys Public 360 team, som fokuserar på smartare administration och bättre medborgartjänster inom offentlig sektor. I denna konsultativa och rådgivande roll arbetar du tillsammans med bl.a. Projektledare och Utvecklare med att hjälpa företag inom offentlig sektor att digitalisera sin informations- och dokumenthantering, genom systemet Public 360°. Du kommer till en avdelning med mycket på gång och som präglas av en framåtanda och ett fartfyllt tempo.

Du erbjuds
- En arbetsplats med stora ambitioner där du får arbeta med moderna lösningar och kompetenta kollegor
- En komplex roll där vi erbjuder en långsiktig kompetensutveckling anpassad efter dina behov
- Att vara ansvarig för att leda nya och existerande kunder, kopplat till Tietoevrys produkt Public 360, genom deras digitaliseringsresa.
- En provanställning om 6 månader direkt hos Tietoevry

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Analysera och utveckla kunders processer med fokus på informationshantering, processkartläggning och processutveckling och krav
* Omsätta kundens processer till lösningar i eller kring Public 360°
* Tillsammans med teamet utveckla befintliga affärer och ta fram förslag och planer på hur kunder kan maximera sin nytta av investeringen i Public 360°
* Hålla i utbildningar i Public 360° samt kunna demonstrera Public 360° och dess moduler


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har minst tre års erfarenhet av att arbeta med eller inom offentlig sektor från relevant område. Vi ser att du arbetat i en liknande roll som konsult, alternativt inom offentlig sektor; till exempel som mötessekreterare, registrator eller handläggare
- Har professionell kunskap i svenska och goda kunskaper i engelska då båda språken används i rollen
- Har ett grundläggande intresse för verksamhetsutveckling genom digitalisering och teknik

Det är meriterande om du tidigare kommit i kontakt med ärendehanteringssystem inom offentlig sektor men inget krav för tjänsten.

För att lyckas i rollen har du följande personliga:
Du är flexibel och kan med lätthet skifta fokus mellan dina olika ansvarsområden. Du trivs i en självgående roll där du ges stort utrymme att själv planera dina dagar och driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt. Då rollen är rådgivande till sin karaktär är du orädd i bemärkelsen att du vågar utmana kunder och presentera nytänkande idéer och lösningsförslag. Du har många kontaktytor internt på avdelningen samt externt hos kunder, vilket gör att din förmåga att skapa goda samarbeten blir avgörande för att lyckas i denna roll. Självklart ser vi att du har en positiv inställning och en entusiasm och energi som smittar!

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2024
  • Ansök senast: 24 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024