OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som lösningskonsult för Nilex Ärendehanteringssystem kommer du att delta i leveransen, underhåll och utveckling av våra system, men vid behov också i säljprocessen. Du kommer hjälpa kunderna att till fullo utnyttja Nilex och ge dem support och rekommendationer för hur de på bästa sätt kan använda det. Du kommer även att se till kundernas prioriteringar och behov och utifrån det skapa unika tjänste- och lösningskoncept. I teamet finns seniora kollegor som kommer att finnas som stöd om du stöter på problem.
Kompetens
Du har flera års erfarenhet och en bred teknisk utbildning och kompetens från IT-branschen och det är naturligtvis en merit om du har arbetat med och har erfarenhet från Ärendehanterings/ITSM system. Kunskaper om nätverk, SQL och ITIL certifiering är en merit. Att tillsammans med vår regionchef skapa och underhålla goda kundkontakter och initiativförmåga är viktiga förutsättningar för att du skall vara framgångsrik i dina arbetsuppgifter. Du är förtroendeingivande och övertygande i dina kundmöten, samt har engagemanget och affärsmässigheten som krävs för att bygga långsiktiga relationer. Du har genomfört workshops, bearbetat krav - och funktionella specifikationer och har generella kunskaper från IT-branschen. Vidare har du god förståelse för organisationers utmaningar och möjligheter Utvecklingsmöjligheter
Nilex är ett av de ledande företagen inom ärendehantering och kundsupport i Sverige. Med vår nya utvecklade produkt NSP lägger vi grunden och förutsättningarna för en fortsatt positiv utveckling av företaget. Vi erbjuder dig en plats i ett modernt och växande företag där det finns utrymme för dig att påverka verksamheten och utvecklas.
Skicka din ansökan och CV till ka.nilsson@nilex.se senast 200915
Eventuella frågor besvaras gärna via e-post till lennart.asterdahl@nilex.se eller ka.nilsson@nilex.se