Lösningsorienterad Account Manager till Bring

Lösningsorienterad Account Manager till Bring

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Som Account manager på Bring kommer du att ha en central roll i ett innovativt företag med ett hållbart framtidstänk. Du kommer ansvara för försäljningen till medelstora företag där fokus ligger på att lösa kundernas logistikbehov. Drivs du av högt uppsatta mål, utmaningar och av att bygga nätverk och relationer? Om ja på dessa frågor: Ta chansen och skicka in din ansökan för att få möjligheten att bli en del av Bring, framtidens hållbara logistikaktör.

Vi erbjuder dig:
• Att bli en del av ett passionerat företag med fokus på framtidens hållbara logistiklösningar.
• Att vara en del av Brings spännande expansionsresa.
• Att vara med och bidra till en grönare miljö.
• En möjlighet att ständigt utmanas och utvecklas både inom försäljning och som person.
• En attraktiv arbetsgivare där du erbjuds stabil fast lön, årsbonus och tjänstebil.

Dina arbetsuppgifter innebär främst:
• Vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen.
• Ansvara för försäljningen mot medelstora företagskunder.
• Att arbeta enligt uppsatta mål med syfte att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet.
• Att skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till kunderna.
• Arbeta med nykundsbearbetning, befintlig kundstock och merförsäljning.
• Ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor.

Personprofil
Vi tror att du idag arbetar med B2B försäljning i en konsultativ roll där du troligtvis säljer tjänster med längre säljcykler där du får visa prov på målmedvetenhet, uthållighet och lösningsorientering. Du bör vara van vid att arbeta mot beslutsfattare så som Logistikchef, Ekonomichef eller Inköpschef eller dylikt. Vidare ser vi att du:
• Är en vinnarskalle som drivs av att arbeta mot uppsatta mål och inte ger upp i första taget.
• Är förtroendeingivande och brinner för att skapa goda långsiktiga relationer.
• Är noggrann, strukturerad och har ett stort lösningsfokus.
• Har ett stort affärsfokus och drivs av att göra affärer.
• Är van att arbeta i CRM-system.
• Har B-körkort.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstiden: Kontorstider med flexibilitet.
Plats: Göteborg.

Välkommen in med din ansökan redan idag!


Företagspresentation
Vi på Bring löser logistiken åt små och stora verksamheter i hela Norden. Vi hanterar paket, bud och gods, och kan lagerhålla era varor. För era kunder kan vi installera den beställda tvättmaskinen, bära in och montera den nyinköpta soffan. Norden är Brings hemmamarknad. I Sverige har vi en stark närvaro och god leveranskapacitet. Från den svenska basen hjälper vi våra kunder vidare med logistik ut i Norden oavsett trafikslag.
Hållbarhet i fokus: Som en stor logistikaktör i Norden är det viktigt att ta ansvar och att arbeta aktivt med åtgärder som reducerar miljöpåverkan. Utifrån miljövisionen att ”arbeta målinriktat för en miljöeffektiv drift och hållbar utveckling – som bidrar till att göra oss till världens mest framtidsinriktade post och logistikkoncern”- försöker vi ständigt hitta nya sätt att förbättra vår miljöprestanda på.
Bring är omkring 3000 medarbetare i Sverige, som del av Posten Norge, en av de största logistik- och postaktörerna i Norden. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 3 oktober 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


16 december 2024

4 december 2024

29 november 2024