Lösningsorienterad Customer Support till samhällsnyttigt företag!

Lösningsorienterad Customer Support till samhällsnyttigt företag!

Arbetsbeskrivning

Har du ett genuint intresse för IT och teknik? Får du energi av att lösa tekniska problem? Vill du arbeta i en miljö där kompetensutveckling värdesätts? Då är rollen som Customer support till vår kund i Alingsås tjänsten för dig!



Om företaget Vår kund utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. De erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för deras kunders konsumenter.



Om tjänsten som Customer Support

I rollen som Customer Support kommer du att bli en del av ett kompetent och positivt team bestående av 25 medarbetare med placering i Alingsås. Ditt huvudsakliga uppdrag kommer bestå av att hantera mjukvarutekniska lösningar inom din kundportfölj. Ärendena kan gälla allt från implementation och konfiguration av digitala lösningar, till användar-och applikationssupport och djupare felsökning. Du kommer att arbeta med ett flertal ärenden parallellt, framför allt över telefon men också via mail, chatt och ärendehanteringssystemet Dynamics 365. Du bemöter dagligen kunder med varierande teknisk kompetens och får successivt hantera mer utmanade uppdrag.



När du kommer till vår kund tilldelas du en mentor från teamet. För rätt person finns goda möjligheter att avancera inom bolaget på sikt.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:



Hantera implementation av kundspecifika digitala lösningar.
Användar-och applikationssupport.
Aktivt delta i processutveckling internt.


Om dig

Vi söker dig som har minst en gymnasialutbildning inom IT och/eller data. Du har ett par års arbetslivserfarenhet, fördelaktigt inom service/support och/eller IT. Du har en god förståelse för IT-lösningar och är intresserad av hur mjukvara fungerar. Du har därtill en god datorvana och finner det stimulerande att orientera dig mellan olika system. För att lyckas i tjänsten är det väsentligt att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.



Som person söker vi dig som har en stark känsla för service och som förstår vikten av att anpassa din kommunikation utefter vem du pratar med. Du har ett gott tålamod och motiveras av att hitta lösningar på problem, både självständigt och i grupp. Vidare ser vi att du besitter hög arbetsmoral och uppskattar en roll med frihet under ansvar.



Viktigt för tjänsten är:



Utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
Att du är serviceinriktad, lösningsorienterad och ansvarstagande.


Övrigt

Placering: Alingsås. Viss möjlighet till distansarbete.

Omfattning: Heltid, 100%. Kontorstider, vardagar.

Anställningsform: Du kommer initialt att arbeta som konsult via Needo med ambition till överrekrytering efter sex månader till vår kund. Under din anställning på Needo kommer du att ha en konsultchef och blir inkluderad i Needos konsultaktiviteter.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment Group AB
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024