Lösningsorienterad HR-administratör till Bosch, Lund

Arbetsbeskrivning

På Bosch formar vi framtiden genom att uppfinna högkvalitativa teknologiska lösningar och tjänster som väcker entusiasm och berikar människors liv. Vårt löfte till våra medarbetare är noga genomtänkt: vi växer tillsammans, vi gillar vårt arbete och vi inspirerar varandra.

Är du en person som är van vid att ha många bollar i luften? Brinner du för administration och är en noggrann och strukturerad person? Vill du arbeta med varierande arbetsuppgifter hos ett företag som uppmuntrar förbättringsförslag? Då är det dig vi letar efter!

Om Bosch
Robert Bosch AB har tre kontor i Sverige. I Stockholm bedrivs försäljning och utbildning inom divisionerna Automotive Aftermarket, Power Tools och Building Technologies. I Göteborg finns ett försäljningskontor med ansvar för försäljning och utveckling av system och komponenter för fordonsindustrin och i Lund en utvecklingsenhet för mjukvaruapplikationer. Lundkontoret växer snabbt och deras medarbetare arbetar med mjukvaruutveckling inom fordonsindustrin, samt för elcyklar och Internet of Things. Vill du vara med på vår resa mot att utveckla Bosch vidare?

Just nu söker vi en HR-administratör till vår HR-avdelning som består av två HR Business Partners och en HR-chef. Du kommer att vara placerad i Lund tillsammans med den HR Business Partner som ansvarar för Lundkontoret. Vårt team behöver kompletteras med en vass administratör som trivs på en arbetsplats där flera olika nationaliteter och kulturer jobbar tillsammans.

Om tjänsten
Som HR-administratör kommer du att arbeta brett med olika uppgifter inom HR med fokus på administration och löpande HR-frågor. Du blir en del av HR-teamet och din arbetsvardag hos oss kommer att fyllas med varierande arbetsuppgifter där du får möjlighet att arbeta självständigt men samtidigt få möjlighet att arbeta nära dina kollegor. Vi söker en social och prestigelös kollega som precis som oss, tycker om att ta sig an arbetsuppgifter från högt till lågt.

I rollen som HR-administratör kommer du bland annat att:

- arbeta löpande med personaladministration vilket bland annat innebär att bevaka, följa upp och uppdatera personal- och anställningsuppgifter
- administrera HR-relaterade dokument, såsom anställningsavtal, personallistor och policies samt rapportera KPI:er inom HR området
- hålla intranät och HR-relaterade dokument uppdaterade
- supportera vid rekryteringsarbete
- arbeta med tidssystems- och lönefrågor
- kommunicera med, och besvara frågor, från chefer och medarbetare
- kommunicera med externa partners, exempelvis rekryteringsföretag, mässanordnare, relocation partners, etc.


Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad och gillar förbättringsarbete. Du är noggrann och strukturerad samt ansvarfull i ditt eget arbete. Det är även viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och att du på ett naturligt sätt skapar förtroendefulla relationer. Det finns många samarbetspartners inom, och utanför, organisationen varför det är viktigt för oss att du har en god kommunikationsförmåga både på svenska och engelska. Du ska därför även vara orädd för att själv ta kontakt med kollegor, chefer och medarbetare såväl som externa kontakter. Med det sagt så ser vi att du antingen har en eftergymnasial utbildning inom personaladministration eller HR, alternativt några års erfarenhet av administrativt arbete inom personal och HR.

Följande erfarenheter är meriterande

- Erfarenhet av HR-system (särskilt SAP och Aditro)
- Erfarenhet av att ha arbetat med HR-data
- Goda kunskaper i MS Office-paketet
- Erfarenhet av löneadministration




Varför ska du jobba på Bosch?
Vi tror att om du är en person som tycker om att arbeta med administrativa uppgifter så kommer du att stormtrivas här. Tillit och förtroende är avgörande för att vi ska samarbeta, utvecklas och trivas tillsammans på jobbet. Du får även en inblick i hela bolaget, då du kommer vara involverad inom flera delar av verksamheten. Trots det administrativa fokuset, så är denna roll en väldigt social roll där du får ha kontakt med alla sorters olika befattningar, nationaliteter och kulturer. Du är spindeln i nätet och får arbeta med det viktigaste för företaget - våra medarbetare.

Ansökan
Vi tar emot ansökningar fram till den 27 mars. Har du några frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta ida.granrot@skillu.se, 073-335 374 1.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill-U
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024