OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den vi söker?
Är du en person som trivs med kundkontakt och drivs av att hitta lösningar på kundernas behov? Då kan vi ha uppdraget för dig!
Nu söker vi nämligen en innesäljare för uppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget har start omgående och sträcker sig, till att börja med, fram till årsskiftet.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Umeå
Omfattning: Heltid
Arbetsbeskrivning:
Som innesäljare blir det din uppgift att genom telefon- och mailkontakt hitta bästa möjliga lösning på kundens behov samt svara på frågor och funderingar. Genom tillgänglighet, professionellt bemötande och hög kompetens bidrar du med att skapa goda och långsiktiga relationer. Vidare ansvarar du för att säkerställa en hög servicenivå och bidra till ett väl fungerande leveransflöde. I arbetsuppgifterna ingår vidare att ta emot och arbeta med inkommande avropsförfrågningar, ha kontakt med leverantörer och tillverkare samt ta fram produkter och lösningar utifrån kundernas behov.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och betydande erfarenhet av service och/eller administrativa arbetsuppgifter. Har du även en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande så är detta meriterande. Vidare ser vi att du har goda datakunskaper och har lätt för att sätta dig in i nya system. Vi tror att du har ett teknikintresse, främst inom IT. Då arbetet innebär många kontakter både muntligen och skriftligen, är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Din profil:
För att lyckas i rollen som innesäljare bör du vara tillmötesgående och lösningsorienterad samt tycka om att ta ansvar. Du arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt och är självklart noggrann. Du kan behålla lugnet i stressade situationer och tycker om att bemöta varje kund med en hög servicenivå. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2017-04-02.
För information: Elin Johansson, elin.johansson@randstad.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström