OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att förena ditt tekniska intresse med att arbeta med människor? Är du en driven person som trivs i en miljö där du får lösa problem och hjälpa andra? Har du ett prestigelöst förhållningssätt där du värdesätter företagets prestation före din egen? Då kan rollen som IT-administratör hos Ports Group vara något för dig!
Om Ports Group
Ports Group levererar ett heltäckande skydd av varumärken och är experter på varumärkessäkerhet. De erbjuder skräddarsydda paketlösningar för skydd av sina kunders företagsportföljer.
Om rollen som Office IT
I rollen som IT-administratör kommer du att ansvara för att supportera Ports Groups anställda med olika IT frågor. Det kan rör sig om felsökning, rådgivning/utbildning kopplat till interna system, nätverk och program såväl som hårdvara. Vidare kommer du ansvara för att säkerställa att alla system och lösningar håller måttet för sitt ändamål, är framtidssäkrade och håller den nivån som efterfrågas i organisationen. I det uppdraget ligger också att ha ”örat mot rälsen” och utvärdera om det finns andra lösningar eller system som kan effektivisera arbetet. Rollen innebär en stor bredd och du kommer till att vara spindeln i nätet i hela organisationen för att säkerställa att all utrustning och system fungerar som det ska. Stor del av arbetet kommer också att rikta sig till ärenden gällande Office 365, Teams och Microsoft Exchange. Utöver det dagliga IT arbetet kommer du också att ansvara för att on-boarding av nya medarbetare fungerar som det ska när det kommer till systembehörigheter, dator, mobil, mail och andra saker som kan behövas.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Supportera Ports Groups anställda med olika frågor och problem inom intern IT.
Säkerställa funktionalitet i deras interna system, nätverk och tekniska lösningar.
Löpande utvärdera befintliga system och lösningar för att säkerställa framtida funktionalitet och effektivitet.
On-boarda nya medarbetare med all teknisk utrustning och behörigheter.
Om dig:
Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT och/eller teknik och som har en stark vilja och stort intresse att utvecklas inom branschen för varumärkesskydd. Vi ser gärna att du har någon typ av arbetslivserfarenhet inom Teknisk support/rådgivning. För att lyckas i rollen behöver du behärska svenska så väl som engelska flytande och besitta goda generella datakunskaper, vi ser gärna också att du tidigare har arbetat med ärenden kopplat till Office 365 och Teams. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av Microsoft Exchange.
Vidare söker vi dig som trivs i en miljö där du får arbeta med både teknik och människor. Som person är du driven och strukturerad samt har ett prestigelöst förhållningssätt och tycker om att lösa problem.
Övrigt:
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid
Plats: Kungsgatan, Göteborg samt remote.
Lön: Enligt Överenskommelse
Låter rollen som IT-administratör intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.