Lösningsorienterad IT-konsult till servicedesk

Lösningsorienterad IT-konsult till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Älskar du att hjälpa till och har samtidigt en bred kompetens inom IT? I den här rollen som IT-konsult inom servicedesk kommer du få arbeta med användarsupport och lösning av IT-incidenter genom felsökning och diagnostisering. Mycket av arbetet kommer att skötas från kundens lokaler i Västerås.

Uppdragslängd: start snarast – ca 6 månader med ev. möjlighet till förlängning.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med support för att hjälpa svenska användare och att lösa deras tekniska problem genom felsökning. Arbetet sker primärt via telefon och mailkontakt samt en viss del via på-platssupport. Du kommer även att hantera beställningar inom IT såsom datorer, skärmar m.m.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en serviceroll, är kundfokuserad och serviceinriktad. Det är viktigt att du ser dig själv som en lagspelare som tillsammans med andra jobbar mot långsiktiga men även kortsiktiga mål. Du är van att jobba i ärendehanteringssystem, kunskapsdatabaser och remote-verktyg.

Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat och din goda grund i engelska blir särskilt viktig då du kommer tillhöra ett virtuellt globalt IT-team med internationella kollegor och kunder.

Som person är du nyfiken och engagerad och följer med i IT-utvecklingen. Andra viktiga egenskaper är att du vill utvecklas och har en lösningsorienterad inställning i allt du gör. Det här uppdraget passar dig med viljan att ge service och att utvecklas.

Meriterande
- MS Office365
- Active Directory
- Applikationer t.ex. SAP och produktionsnära applikationer
- Kunskap inom telefoni och skrivare
- Språkkunskaper utöver svenska/engelska
- Förståelse för nätverk och kommunikation
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734-159358 eller nadja.kadic@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 januari 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024