Lösningsorienterad Leverans- och kvalitetskoordinator till Dagab!

Lösningsorienterad Leverans- och kvalitetskoordinator till Dagab!

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en koordinerande och supporterande roll med flera kontaktytor? Har du ett intresse för logistik och en vilja att utvecklas inom området? Då kan tjänsten som Leverans- och kvalitetskoordinator hos Dagab vara rätt roll för dig!

Om Dagab
Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor, som t.ex. Hemköp, Willys, Urban Deli, Mat.se, Snabbgross och Apohem. DE äger och utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Verksamheten vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur de är mot varandra. På så sätt ger de sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos dem är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, där du blir en viktig del i den kedjan!

Om tjänsten som Leverans- och kvalitetskoordinator.
I rollen som Leverans-och kvalitetskoordinator arbetar du på uppdrag att supportera Axfoodkoncernens butikskedjor (Willys, Hemköp, Tempo, Snabbgross med flera) med fokus på leverans och kvalitetsfrågor. Kortfattat kan man beskriva det som att du är länken mellan butik, lagret och transport. Du samverkar med övriga funktioner inom Dagab vad gäller planering och uppföljning av kvalitet i leveransflödet och bidrar i olika förbättringsaktiviteter för att optimera era processer. Vidare kommer du att hantera vanligt förekommande avvikelser så som skadat gods och temperaturavvikelser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• Hantera inkommande butiksnära leveransärenden om avvikelser (Ex försäkringsärenden, temperaturavvikelser, leveransefterlysningar och undersökningar kring skadat gods.
• Uppdatera och avisera butikerna gällande avvikelser i leveransflödet.
• Koordinera leveransflödet tillsammans med lager, butik och transport för att säkerställa att kedjan fungerar och hantera avvikelser.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet av roller inom kundservice/support och/eller butik. Sannolikt är du van att arbeta i olika system och har goda kunskaper i Officepaketet, har du även arbetat i SAP tidigare är det ett stort plus. Har du dessutom erfarenhet eller utbildning inom logistik är det meriterande.

Vidare söker vi dig som har en naturlig känsla för god service och som trivs med problemlösning som en del av vardagen där du hellre ser möjligheter än problem. Du är ansvarstagande och gör alltid ditt yttersta för att hitta en lösning för kunden. Eftersom det är en roll med både interna och externa kontaktytor är det även väsentligt att du är kommunikativ och har förmågan att driva dialoger framåt och trivs med flera dagliga kontaktytor. Samarbete är något som du värderar högt. Slutligen har du sannolikt ett strukturerat och metodiskt arbetssätt vilket är viktigt när du behöver orientera dig mellan olika ärenden för att upprätthålla god kvalitet under processens gång.

Viktigt för tjänsten:
• Tidigare erfarenhet inom Kundservice, support och/eller lager eller butik.
• God systemvana samt kunnig i Office-paketet.
• God kommunikativ och problemlösande förmåga.
• Svenska i tal och skrift.

Meriterande:
• Erfarenhet eller utbildning inom logistik och varuflödesprocesser.
• Tidigare erfarenhet av SAP.

Dagabs erbjudande
Hos Dagab blir du en del av ett sammansvetsat team av kollegor som har ett samhällsviktigt uppdrag med fokus på hållbarhet. De är ett företag i ständig utveckling och arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas vidare inom organisationen.

Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse. Konsultuppdrag via Needo fram till 31/8.
Omfattning: 100% Arbetstider måndag-fredag 7.30-16.30 med viss flexibilitet.
Plats: Göteborg, Exportgatan 53.
Lön: Enligt överenskommelse.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dagab Inköp & Logistik AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Postadress

Torbornavägen 13 A
Helsingborg, 25015

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024