OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lernia AB söker nu en driven och lösningsorienterad supportmedarbetare. Tjänsten är stationerad i Gävle vid Lernias Shared Service Center (SSC) som innefattar avdelningarna Redovisning, Lön, Administration, Inköp och Lokaler.
Är du en serviceinriktad person med tekniskt intresse som trivs med att använda telefon, mejl och ärendehantering som sina främsta arbetsverktyg? Vill du dessutom arbeta på en strukturerad arbetsplats med tydliga processer, där du får möjlighet att utvecklas och fördjupa dig inom supportfrågor? Vi söker dig som har fallenhet för IT & telefoni och vill arbeta inom First line support. Du drivs av att arbeta mot tydliga mål och är serviceinriktad samt har erfarenhet av problemlösning.
Om tjänsten
Du kommer ha varierande dagliga arbetsuppgifter och du är den första kunden når när de kontaktar oss. Uppdraget innefattar att hantera och lösa tekniskt komplicerade problem, ge professionell service & vägledning i Lernias interna supportflöde.
I rollen kommer du bland annat att:
• Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara
• Administrera användarkonton, behörigheter & licenser
• Administrera hårdvara samt relaterade tjänster
• Underhålla kunskapsdatabas
• Delta i aktivt Förbättringsarbete
Kunskaper och färdigheter
• Erfarenhet av arbete inom servicerelaterade yrken
• Goda datorkunskaper i Office samt Windows
• Van vid webbplatsnavigering & informationssökning
• Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Tekniskt intresse
• Problemlösare!
Kvalifikationskrav:
Gymnasialutbildning eller motsvarande
Personliga egenskaper
Som person är du positiv och har lätt för att samarbeta på olika nivåer i en organisation. Du är en person med god kommunikativ förmåga och är van vid att ta stort eget ansvar och jobba med problemlösning. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig och där ingår självklart viljan att vara serviceinriktad. Du har lätt för att arbeta självständigt och är noggrann, stresstålig och engagerad i ditt arbete. Du är flexibel och kan växla snabbt mellan olika inriktningar inom arbetet beroende på hur utmaningarna ser ut för dagen. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Gävle
Arbetet sker på dagtid mån -fre 07:30-16:00 möjlighet till flextid finns samt arbeta på distans två dagar i veckan.
Tillträdesdag
Omgående/Enligt överenskommelse
Information
Urval sker löpande så tveka inte över att skicka in din ansökan redan idag om profilen stämmer in på dig. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Forma framtiden med oss!
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.
Läs mer på lernia.se.