OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJ för människor närmare varandra, varje dag.
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.
Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.
Om rollen
I SJ Lounge ligger fokus på kundservice och mervärde för kund. Tillsammans inom team Kundvärd och Lounger bygger vi framtidens serviceorganisation med målet att leverera kundservice i världsklass. Placering är till största del i loungen, varvat med värdskap i stationsmiljö.
I rollen som Kundvärd blir en av dina viktigaste uppgifter att ge våra kunder bästa möjliga service.
SJ lounger är till för våra mest frekventa resenärer och det är varje medarbetares uppgift att skapa och bidra till en positiv känsla inför eller efter sin resa med SJ.
Förutom kundservice förekommer hantering av livsmedel och servering samt en stor del värdskap i arbetsuppgifterna. Som kundvärd möter vi kunderna både ute i stationsmiljön och i loungen, i såväl normalt som trafikstört läge.
Jobbet som timanställd loungevärd sträcker sig mellan 05.45-18.45 måndag-fredag och 09.30-18.45 söndagar och du jobbar antigen hel dag eller del av dag beroende på behovet.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
I urvalet läggs stor vikt vid tidigare erfarenhet av kundservice samt att du är serviceinriktad och flexibel. Erfarenhet av kundservice och restaurang/café-branschen är meriterande. Arbetet är tidvis intensivt och det är viktigt att du kan bemöta kundernas krav och önskemål på ett trevligt och professionellt sätt.
Vi vill att du har lägst gymnasiekompetens. Du skall kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska - ytterligare språkkunskaper är meriterande. I takt med omvärldens ökande krav på datorvana, bör du vara van vid IT-teknik och intresserad av att lära dig mer om detta.
Arbetet utvecklas kontinuerligt och det är därför viktigt att du tycker om utmaningar och är öppen för förändringar. Du kommer att få arbeta i ett positivt och serviceinriktat gäng, och vi tror att du tycker om att utmanas och har ett starkt intresse för din personliga utveckling.
Övrigt
Till denna rekrytering erbjuder vi timanställning.
Urval sker löpande så registrera din ansökan så snart du kan!
SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsadministrationen SJ
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177