OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.
Som LOV-koordinator kommer du att arbeta tillsammans med 12 engagerade kollegor på avdelningen ekonomi och administration samt övriga kollegor inom förvaltningen. Tillsammans arbetar ni för att utveckla verksamheten och för en ökad kvalitet för de äldre.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för kvalitets- och utvecklingsfrågor och som vill vidareutveckla arbetet med att godkänna och följa upp leverantörer.
Som LOV-koordinator är du hemvårdsförvaltningens kontaktperson mellan leverantör och hemvårdsnämnd, dvs samordnar/koordinerar frågor och information till/från privata utförare samt är föredragande för nämnden.
Du handlägger nya ansökningar om att bli godkänd som utförare inom hemvårdsnämndens valfrihetssystem. En viktig del handlar om att följa upp att privata utförare uppfyller kraven i förfrågningsunderlag och kravspecifikationer.
Som LOV-koordinator sammanställer du årligen en kvalitetsberättelse till hemvårdsnämnden. Vidare ingår att uppdatera förfrågningsunderlag och avtal gällande LOV samt utreda synpunkter/händelser gällande privata utförare. Du är sammankallande till fortlöpande möten med privata utförare inom hemtjänst och äldreboende. Även att hålla kundvalskatalogen och information uppdaterade ingår i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Du är utbildad socionom eller innehar annan relevant högskoleexamen som arbetsgivaren anser likvärdig. Du bör ha minst tre års erfarenhet av arbete inom socialtjänstens verksamhetsområde, i kommunal eller privat regi där erfarenhet av uppföljnings- och utredningsarbete ingår.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med lagen om valfrihet, LOV, samt erfarenhet av kvalificerad handläggning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystem för äldreomsorgen, exempelvis Lifecare.
Som person är du analytisk och kan självständigt lösa arbetsuppgifter samtidigt som du har lätt för att samarbeta i olika frågor. Din kommunikationsförmåga är god och du uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift. Du är noggrann, välorganiserad och har en utpräglad servicekänsla. Ditt professionella bemötande gör att du snabbt skapar goda relationer och med intresse och förståelse för andra har du förmåga att hantera ansträngda situationer. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du är drivande och trivs med att ta initiativ till förändring och utveckling. Du har vana av att arbeta i Office program.
ÖVRIGT
• B-körkort är ett krav då resor kan förkomma i tjänsten.
• Intervjuer planeras till 21/10 och 22/10.
• Utdrag ur polisens belastningsregister skall uppvisas oöppnat i originalkuvert vid anställningsintervju. Blankett 442.9 ska användas.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Varmt välkommen med din ansökan!