OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Under hösten 2021 kommer ett valfrihetssystem enligt LOV (lagen om valfrihetssystem) inom hemvården och hemsjukvården att införas i Helsingborgs stad. I samband med det kommer vård- och omsorgsförvaltningen att inrätta en samordningsfunktion som ska hantera all administration rörande de företag som vill ansöka om att delta i valfrihetssystemet.
Är du samordnaren vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning
Som LOV-samordnare kommer du att vara spindeln i nätet i förvaltningens arbete med LOV. Det innebär bl.a. att handlägga ansökningar från företag om deltagande i LOV, vara förvaltningens kontaktperson till företagen, ansvara för planering av uppföljningar och skapa samt se till att administrativa rutinerna runt LOV-systemet finns och efterlevs. I uppdraget ingår även hjälp med marknadsföring och publicering av deltagande företag.
Redan idag finns kundvalssystem enligt LOV inom hemservice enligt socialtjänstlagen och daglig verksamhet enligt LSS. Även denna administration ska ingå i den tänkta samordningsfunktionen för LOV.
Tjänsten som LOV-samordnare är helt ny och du kommer att ha stora möjligheter att utforma och påverka arbetet och dess innehåll.
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år samt tillgång till en förmånsportal fylld med förmåner och erbjudanden.
Kvalifikationer
Vi vill att du har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi och administration. Vi ser också gärna att du har några års erfarenhet av arbete inom administration och service. Erfarenhet av arbete med inköp, upphandling samt avtalsuppföljning är meriterande. Relevant högskole- eller universitetsutbildning är också meriterande men inte ett krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Som person är du noggrann, välorganiserad och har en utpräglad servicekänsla. Du kan hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Det är viktigt att du agerar på ett sätt som skapar förtroende samt har förmåga att upprätta och behålla goda relationer.
Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har förmåga att självständigt lösa olika arbetsuppgifter, du är en van och säker användare av digitala verktyg och du har lätt att snabbt lära dig nya system. Vi förutsätter att du redan har goda kunskaper i Officepaketet samt i digitala mötesverktyg.
Var vänlig och ange löneanspråk i din ansökan.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021-08-24
Vi planerar att genomföra intervjuer preliminärt under vecka 34.
Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.