OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och främja lojalitet och utveckla lojalitetsarbetet för några av Sveriges starkaste varumärken? Vi letar just nu efter en datadriven och kommersiell Loyalty & CRM Manager som brinner för att optimera kommunikationen genom gästresan för att skapa lojala och återkommande gäster. Stort fokus i rollen är att hitta mervärden för gästen och att skapa relevant värdeskapande kommunikation som triggar beteenden såsom ökat antal bokningar.
Rollen är både strategisk och operativ och med utgångsläge i data och insikter från exempelvis målgruppsanalyser, tester och liknande skapar du framgångsrikt innehåll och aktiviteter på ett strukturerat och långsiktigt sätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Projektleda och vara drivande i den digitala utvecklingen inom Marketing Automation, Lojalitet och CRM.
- Framtagning och ansvar över Marketing Automation-program i form av kommunikation, gästresor och även att definiera och följa upp med relevanta KPIer.
- Vara experten på kunddata dvs ta fram analyser av kundbasen, köpbeteenden och gästresan som sedan ligger till grund för förslag på åtgärder och en rekommendation framåt.
- Identifiera möjligheter och paketera värdeskapande erbjudanden för att värva nya gäster eller öka antalet bokningar
- Kommunikation i relevanta kanaler såsom via e-mail marketing, sms eller dylikt.
För att trivas hos oss så tror vi att du har följande egenskaper:
- Du har en stark drivkraft och viljan att lyckas, du har förmågan att prioritera för att även kunna skapa och få ut faktiska resultat.
- Du trivs med ett högt tempo och du gillar förändringar.
- Du arbetar datadrivet och utifrån insikter eller hypoteser om målgruppen och vill också följa upp med analyser och beräkningar på effekter och eventuella kostnader/intäkter.
- Du är strukturerad och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt.
- Du tycker om att ha många olika kontaktytor och vill gärna vara en del av det sociala sammanhanget
- Du är nyfiken och vill ha koll på de senaste trenderna och utvecklingen inom området.
Din bakgrund och kvalifikationer:
- Erfarenhet av att ha arbetat med CRM, marketing automation och/eller lojalitetsprogram.
- Erfarenhet av franchise- och eller kedjor är meriterande men inget krav så länge du är nyfiken och villig att veta mer.
- Masterexamen eller dylikt inom exempelvis ekonomi, marknadsföring eller som ingenjör är meriterande.
- Flytande inom engelska och svenska. Andra språk är ett plus.
Om oss:
Med våra varumärken O’Learys, Harrys & Sing Sing Karaoke är Social Eatertainment Group nr 1 i Europa inom vad vi kallar eatertainment - att kombinera god mat med sport eller andra aktiviteter i en social miljö. Vi har i dagsläget ungefär 150 enheter i 13 olika länder.
Om tjänsten:
Rollen rapporterar till Head of Marketing och är placerad i Stockholm. Vi rekryterar löpande och önskar därför gärna din ansökan så fort som möjligt.