Loyalty & CRM Manager

Loyalty & CRM Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och främja lojalitet och utveckla lojalitetsarbetet för några av Sveriges starkaste varumärken? Vi letar just nu efter en datadriven och kommersiell Loyalty & CRM Manager som brinner för att optimera kommunikationen genom gästresan för att skapa lojala och återkommande gäster. Stort fokus i rollen är att hitta mervärden för gästen och att skapa relevant värdeskapande kommunikation som triggar beteenden såsom ökat antal bokningar.

Rollen är både strategisk och operativ och med utgångsläge i data och insikter från exempelvis målgruppsanalyser, tester och liknande skapar du framgångsrikt innehåll och aktiviteter på ett strukturerat och långsiktigt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Projektleda och vara drivande i den digitala utvecklingen inom Marketing Automation, Lojalitet och CRM.
- Framtagning och ansvar över Marketing Automation-program i form av kommunikation, gästresor och även att definiera och följa upp med relevanta KPIer.
- Vara experten på kunddata dvs ta fram analyser av kundbasen, köpbeteenden och gästresan som sedan ligger till grund för förslag på åtgärder och en rekommendation framåt.
- Identifiera möjligheter och paketera värdeskapande erbjudanden för att värva nya gäster eller öka antalet bokningar
- Kommunikation i relevanta kanaler såsom via e-mail marketing, sms eller dylikt.


För att trivas hos oss så tror vi att du har följande egenskaper:

- Du har en stark drivkraft och viljan att lyckas, du har förmågan att prioritera för att även kunna skapa och få ut faktiska resultat.
- Du trivs med ett högt tempo och du gillar förändringar.
- Du arbetar datadrivet och utifrån insikter eller hypoteser om målgruppen och vill också följa upp med analyser och beräkningar på effekter och eventuella kostnader/intäkter.
- Du är strukturerad och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt.
- Du tycker om att ha många olika kontaktytor och vill gärna vara en del av det sociala sammanhanget
- Du är nyfiken och vill ha koll på de senaste trenderna och utvecklingen inom området.


Din bakgrund och kvalifikationer:

- Erfarenhet av att ha arbetat med CRM, marketing automation och/eller lojalitetsprogram.
- Erfarenhet av franchise- och eller kedjor är meriterande men inget krav så länge du är nyfiken och villig att veta mer.
- Masterexamen eller dylikt inom exempelvis ekonomi, marknadsföring eller som ingenjör är meriterande.
- Flytande inom engelska och svenska. Andra språk är ett plus.


Om oss:

Med våra varumärken O’Learys, Harrys & Sing Sing Karaoke är Social Eatertainment Group nr 1 i Europa inom vad vi kallar eatertainment - att kombinera god mat med sport eller andra aktiviteter i en social miljö. Vi har i dagsläget ungefär 150 enheter i 13 olika länder.

Om tjänsten:

Rollen rapporterar till Head of Marketing och är placerad i Stockholm. Vi rekryterar löpande och önskar därför gärna din ansökan så fort som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: O'Learys
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2022
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024