Loyalty Manager till AJ Produkter

Arbetsbeskrivning

Vad ska du göra?

Som Loyalty Manager tar du fram och utvecklar en helhetsstrategi för retention som du implementerar för att få existerande kundbas att öka snittköp och handla mer frekvent. Rollen får ett ägandeskap av kundbasen, vilket är en ny och efterlängtad funktion inom AJ Produkter. Här får du chansen att påverka och driva dina frågor som specialist och du får ledande roll i marknadsteamet på 30 personer.

I rollen som Loyalty Manager förväntas du:

·        Utveckla, planera och driva övergripande retention-strategier för AJ Group, i syfte att öka återköpsgrad och CLV (Customer Lifetime Value)

·        Operativt koordinera och stötta samtliga marknadskanaler ur ett retention-perspektiv

·        Samarbeta med Head of Digital Marketing, Marketing Planning och IT-avdelningen för att utveckla våra system och processer i relation till retention

·        Ansvara för utveckling av rapportering, analys och insikt utifrån kundbasen

·        Löpande initiera, utvärdera och optimera lojalitetsbyggande insatser och Customer Retention

Vid din sida har du en professionell, insiktsdriven organisation med högt i tak och stark framåtanda. Du har också ett välrenommerat varumärke med både fysiska och digitala marknadskanaler som har kommit starkt ur 2020.

Vem är du?

För att lyckas i rollen har du erfarenhet av CRM, retention och lojalitetsskapande marknadsaktiviteter på både strategisk och operativ nivå. Du har dokumenterad erfarenhet av att utveckla kundrelationer och skapa resultat. Projektledning samt erfarenheter av Retail och/eller B2B är starkt meriterande. Det är ett krav att du har erfarenhet av CRM-system, och allra helst Microsoft CRM 360. Naturligtvis behärskar du Officepaketet samt svenska/engelska i tal och skrift.

Som person har du både ledaregenskaper och en stark känsla för laget. Du tar dig tid att lyssna och har förmågan att kommunicera på ett pedagogiskt sätt. Du är självgående och analytisk och har en naturlig struktur i ditt arbete. Du gillar att nå resultat. Och framförallt: du älskar att skapa mervärde för företagets kunder.

Vilka är vi?

AJ Produkter är en helhetsleverantör av inredning till kontor, skola, lager och industri. Med egen produktutveckling, design och produktion kan vi erbjuda våra kunder attraktiva produkter till rätt pris. Vi har gjort en resa från renodlat postorderföretag till modernt handelsföretag och gör stora satsningar på att öka vår digitala närvaro och utveckla vår e-handel. 

AJ Produkter grundades 1975 i Hyltebruk, Halland. Idag ligger huvudkontor och centrallager i Halmstad och familjeföretaget har vuxit till en internationell koncern med en planerad expansion. Vi bedriver verksamhet i 19 länder och är över 850 anställda.



Läs mer på vår hemsida.

Vill du veta mer?

Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Wise Professionals. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog på martin.jerrskog@wise.se. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 11 januari 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024