OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en en kommunikativ ledare med passion för kunder och marknadsföring – är det du?
Som Loyalty & Retention Manager på Resurs Bank ansvarar du för den övergripande CRM & Lojalitetsstrategin. Med flera års erfarenhet av att jobba med båda strategisk och operativ CRM vet du vad som krävs för att skapa långvariga kundrelationer som bidrar till ökad kundlojalitet och tillväxt. Du kommer jobba nära övriga avdelningar inom marknadsavdelningen, de olika affärsområdena, produktutveckling och analysavdelningen för att driva tillväxt och leverera ett lojalitetsarbete i toppklass.
Är Resurs något för dig?
Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.
Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.
Resurs Bank har blivit utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag för andra året i rad, en utmärkelse för företag som erbjuder unika och attraktiva utvecklingsmöjligheter.
Vad kommer du att arbeta med?
Som Loyalty & Retention Manager leder du ett team med fyra skickliga CRM-specialister inom kommunikation och analys. Ni ansvarar tillsammans för att:
• Utveckla och implementera bankens CRM & Lojalitetsstrategi
• Bidra till ökad tillväxt genom att utveckla kundkommunikation mot befintliga kunder
• Sätta strategin för automatiserad kommunikation via olika kanaler
• Hantera utformningen och genomförandet av bankens lojalitetsprogram
• Analysera kundbeteende, insikter och data
• Säkerställa att data samlas in konsekvent och på lämpligt sätt mellan olika kontaktpunkter och kanaler och i enlighet med GDPR-föreskrifter
• Stödja Loyalty & Retention-teamet med det strategiska arbetet i vår väg mot bankens CRM- och lojalitetsstrategi
• Vårda relationer med externa byråer och leverantörer
• Säkerställa korsfunktionellt samarbete med övriga interna intressenter
• Hålla er uppdaterade om trender och möjligheter inom kundlojalitet, CRM och Marketing Automation
Framgångsfaktorer för denna roll:
Vi tror att du har minst fem års relevant erfarenhet av strategisk och operativ CRM samt arbetat med lojalitetstrategier/lojalitetsprogram. Mycket god förståelse för hur kundbeteende och målgruppssegmentering kan användas för att skapa tillväxt. Goda marknadsförings- och kommunikationskunskaper och en strategisk syn på kundrelationshantering och hantering av kundupplevelse i stort. Vidare har du stor förståelse för e-postmarknadsföring och triggerbaserad kommunikation, samt tidigare erfarenhet av implementering av avancerade CRM/Marketing Automation system samt hur systemen fungerar.
Du har:
• ett naturligt affärsdriv, marknadstänk och kundfokus
• en god analytisk förmåga
• goda ledaregenskaper som utvecklar och leder teamet mot samma mål och vision
• ett högt driv, ser möjligheter och har ett oberoende sätt att arbeta där du kontrollerar arbetsprocesser från början till slut
• god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra
Du kommer rapportera till Head of Marketing och ingå i den nordiska ledningsgruppen för Marketing & Digital Sales.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Övrig information:
Tillträde: Snarast, enligt ö.k.
Anställningsgrad: Heltid
Arbetstider: Kontorstider med flextid
Plats: Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret
#RB
Resurs Holding (Resurs), which operates through the subsidiaries Resurs Bank and Solid Försäkring, is the leader in retail finance in the Nordic region, offering payment solutions, consumer loans and niche insurance products. Since its start in 1977, Resurs Bank has established itself as a leading partner for sales-driven payment and loyalty solutions in retail and e-commerce, and Resurs has thus built a customer base of approximately 6 million private customers in the Nordics. Resurs Bank has had a banking licence since 2001 and is under the supervision of the Swedish Financial Supervisory Authority. The Resurs Group operates in Sweden, Denmark, Norway and Finland. At the end of the first quarter of 2021, the Group had 735 employees and a loan portfolio of SEK 31.1 billion. Resurs is listed on Nasdaq Stockholm.
Resurs Holding (Resurs), which operates through the subsidiaries Resurs Bank and Solid Försäkring, is the leader in retail finance in the Nordic region, offering payment solutions, consumer loans and niche insurance products. Since its start in 1977, Resurs Bank has established itself as a leading partner for sales-driven payment and loyalty solutions in retail and e-commerce, and Resurs has thus built a customer base of approximately 6 million private customers in the Nordics. Resurs Bank has had a banking licence since 2001 and is under the supervision of the Swedish Financial Supervisory Authority. The Resurs Group operates in Sweden, Denmark, Norway and Finland. At the end of the first quarter of 2021, the Group had 735 employees and a loan portfolio of SEK 31.1 billion. Resurs is listed on Nasdaq Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
PernillaKlein, Marknadsutvecklare
PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044