OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
ARBETSUPPGIFTER
Biståndsenheten handlägger ärenden enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) samt enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. Våra målgrupper är barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL och äldre personer som har behov av insatser enligt SoL. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionshinder och äldreomsorg, samt består av 18 handläggare och en 1:e biståndshandläggare.
Då en medarbetare har valt att gå vidare till nya utmaningar och enheten har fått en förstärkning med en tjänst så söker vi nu två handläggare.
Som LSS-/biståndshandläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt LSS och SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i samarbete med aktörer såsom anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter som den enskilde har kontakt med. Den ena tjänsten avser i första hand handläggning enligt LSS/SoL för barn och unga/unga vuxna och den andra tjänsten innefattar även handläggning för vuxna enligt LSS/SoL.
På Biståndsenheten arbetar vi ständigt med att förbättra och utveckla verksamhet och metoder. Vår arbetsmiljö präglas av höga professionella ambitioner på en arbetsplats med gott kamratskap och högt i tak. Enheten har både intern metodhandledning och extern processhandledning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du skall ha dokumenterad kunskap om regelverket LSS/SoL och rättspraxis inom området samt aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS/SoL. Det är meriterande med erfarenhet av verksamhetsområdet funktionsnedsättning samt kunskap inom aktuell teori/forskning.
Du är ansvarstagande och strukturerad samt mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Du skapar bra möten med människor utifrån ett professionellt förhållningssätt med fokus på ett helhetsperspektiv. Du samarbetar väl och upprätthåller goda relationer med kollegor, andra myndigheter samt övriga samverkanspartners som du har kontakt med i ditt dagliga arbete. Du är tydlig i din kommunikation och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer med egna reflektioner och har god initiativförmåga samt god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Vi ser gärna att du har B-körkort då möjlighet att använda tjänstebil finns.
På grund av semestertider börjar vi med intervjuerna under vecka 36.
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Agneta Midsäter
031-792 12 03
Avdelningschef Christin Hannu
031-792 96 81
1:e biståndshandläggare Helen Ström, ( fr.o.m 140811 )
031-7921108
Enhetschef Agneta Midsäter
031-792 12 03
1: e biståndshandläggare Helen Ström
031-792 11 08
1.e Biståndshandläggare Kerstin Lundström
031-792 11 27
1:e biståndshandläggare Katarina Dimakis Karlsson
031-7921833