OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndighetsavdelningen består av 39 medarbetare. Avdelningen utreder och beslutar om insatser till äldre och funktionshindrade (handläggare för SoL, LSS, avgifter, bostadsanpassning mm) ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår att fatta myndighetsbeslut avseende olika insatser enligt LSS samt bistånd enligt Socialtjänstlagen. I tjänsten ingår ett nära samarbete med företrädare både för kommunens egen verksamhet och andra samarbetspartners. Avdelningen arbetar med utveckling av arbetssätt och dokumentation, bl.a. genom kollegiegranskning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från Sociala omsorgs-/socionomprogrammet med inriktning äldre- och funktionshindrarade. Du ska ha kunskap om LSS och SoL och god initiativ- och samarbetsförmåga samt personlig lämplighet för yrket. Du ska även ha förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift samt datavana och körkort. Du ska gärna ha erfarenhet från verksamhetsområdet.