OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter: Arbetet som LSS-handläggare innebär framför allt att utreda och fatta beslut enligt LSS-lagstiftningen samt följa upp de beslut du fattat.Tjänsten innebär handläggning av ärenden för samtliga grupper inom LSS personkrets.Arbetet innebär en nära dialog med de personer som söker insatser samt deras företrädare.ett nära samarbete med utförarna av verksamheten är också nödvändig. Kvalifikationer: Du skall ha socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.Du behöver vara väl insatt i gällande lagstiftning, framför allt i LSS och SOL.Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete som LSS-handläggare och det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med funktionshindrade.Vi vill att du ska ha personligt engagemang samt god samarbetsförmåga.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Du arbetar i team där vi sätter stor vikt på den sociala kompetensen.Arbetet kräver också att du har datorvana, kan arbeta självständigt samt ha lätt för att samarbeta.Du skall ha god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt i det svenska språket.Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.