OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen är en beställar och utförarorganisation. Biståndskontoret ansvarar för alla beställningar avseende insatser inom äldre och handikappomsorgen samt för uppföljning av vård- och omsorgsförvaltningens krav på utförarverksamheten. Biståndskontoret är indelat i tre enheter och en stab. Biståndsenheten ansvarar för myndighetsutövningen och beställning av insatser inom äldreomsorg. Stöd- och tillsynsenheten ansvarar för uppföljning av olika verksamheters kvalitet samt har olika specialistfunktioner inom förvaltningen såsom bosamordning, anhörigstöd, demenssjuksköterska och dietist. LSS-enheten ansvarar för myndighetsutövning och beställning av insatser inom LSS. ARBETSUPPGIFTER LSS-handläggarna handlägger ärenden utifrån inkomna begäran om LSS-insatser. I ansvarsområdet ligger även uppföljning och omprövning av pågående insatser. KVALIFIKATIONER Examen från social omsorg- eller socionomlinjen samt viss yrkeserfarenhet från befattningsområdet. Vi ser att Du har god administrativ förmåga, god samarbetsförmåga och Du ska kunna uttryck Dig klart och tydligt såväl muntligt som skriftligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91