OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.
ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av LSS-handläggning? Vill du bidra till att utveckla vår verksamhet tillsammans med oss? Då kan du vara den person vi söker! Vi värnar om det goda mötet och att varje besök ska vara av god kvalitet för samtliga inblandade.
Vi erbjuder ett utvecklande och betydelsefullt arbete. Som LSS-handläggare hos oss har du:
- En flexibel arbetsmiljö
- Närhet till din teamledare och enhetschef
- Möjlighet att påverka ditt arbete
- Nya fräscha lokaler
I arbetet som LSS-handläggare kommer du att utreda behov och följa upp insatser till personer som ansöker om stöd enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
I Älmhults kommun arbetar vi enligt IBIC - Individens Behov I Centrum. Det är ett behovsinriktat och systematiskt arbetssätt för dig som arbetar med vuxna personer, oavsett ålder eller funktionsnedsättning, utifrån socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.
Vi förväntar oss att du aktivt deltar i planering, uppföljning och utveckling av verksamheten och att du arbetar utifrån vår värdegrund som bygger på de tre grundpelarna professionalism, öppenhet och engagemang. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med frihet under ansvar, där du får möjlighet att göra skillnad.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som LSS-handläggare. Du ska vara väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten, och ha modet att pröva dem. Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet inom förvaltningsrätt, offentlighets- och sekretesslagen, hälso- och sjukvårdslagen och rättspraxis.
Du ska självständigt handlägga och fatta beslut om insatser, vilket innebär att du som person är ansvarstagande, en god kommunikatör och arbetar på ett strukturerat sätt. Du är en positiv och lösningsfokuserad person, som är engagerad i ditt arbete och ser möjligheter framför svårigheter.
Rollen som handläggare ställer krav på att du är mån om att ha ett gott bemötande, god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har en god datorvana. Utveckling ser du som en del av arbetet och du är öppen för förändringar.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.