LSS-handläggare

LSS-handläggare

Arbetsbeskrivning

Det här erbjuder vi dig!
Vi annonserar på nytt då vi har medarbetare som går vidare till andra utmaningar.

Arbetet som LSS-handläggare innebär utredning och bedömning av behov av och rätt till insatser, samt beslutsfattande och uppföljningar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). LSS-handläggarna fattar beslut på delegation av omsorgsnämnden. Handläggning kan också ske med stöd av Socialtjänstlagen (SoL).

För att du ska lyckas i din roll som LSS-handläggare hos oss kommer du att få en gedigen introduktion som är skräddarsydd utifrån dina egna förutsättningar, då vår ambition är att ge dig det stöd du behöver i ditt uppdrag. Som ytterligare stöd kommer du alltid ha tillgång till biträdande myndighetschef samt övriga kollegor. Som LSS-handläggare har du också handledning av en jurist.

Jobbet vi erbjuder är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Din arbetsplats blir på Omsorgsförvaltningens myndighetsenhet, beläget på området Garnisonen, Kanslihusvägen 6 i Hässleholm. Hässleholm har utmärkta pendlingsmöjligheter med både buss och tåg.

Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare, som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning som socionom, social omsorgslinje eller motsvarande. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Det krävs god datorvana då vi dokumenterar i Procapita/Lifecare. Du skall också ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår https://www.hassleholm.se/download/18.34bd16841562b9afcb75180/1481530551429/Populärutgåva medarbetar- och ledarpolicy.pdf 

Övrigt
Körkort klass B är ett krav.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
LSS-handläggarna arbetar på myndighetsenheten och behandlar ärenden enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). På myndighetsenheten arbetar även biståndshandläggare och personal inom boendesamordning.

Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning, stöd och service samt resurs. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Välkommen att bli en av oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Myndighetsenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2022
  • Ansök senast: 1 augusti 2022

Liknande jobb


11 december 2024

Handläggare myndighet LSS/SoL

Handläggare myndighet LSS/SoL

28 november 2024