OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun vill bli Sjuhärads bästa offentliga arbetsgivare. För att komma dit behöver vi de bästa medarbetarna, vill du bli bäst med oss?
Vi söker dig som är bra på det du gör, men vill bli ännu bättre! Det stämmer, du kommer till en framåt kommun; vi säger bara Lassalyckan, världscupen, Västgötaloppet, skidgymnasium, med mera. Vi har också vandringsleder, sjöliv och underbara naturmiljöer som lockar till ett gött liv med fina boendemiljöer, relevanta jobb och meningsfull fritid. Som du förstår räds vi inte utmaningar, ska du jobba hos oss ser vi gärna att du också är modig, engagerad, glad och lite envis.
Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden.
Verksamhet Funktionsnedsättning utför alla de insatser som regleras i LSS (Lagen om stöd och service åt vissa funktionsnedsatta), vilka bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet samt personlig assistans.
Verksamhetens främsta uppgift är att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för personer med funktionsnedsättning.
Inför kommande lagändring om föräldraavdrag och nya grundläggande behov enligt LSS från 1 januari 2023, behöver vi förstärka enheten med en extra handläggare med kunskaper inom assistans.
Varmt välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en handläggare som ska arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt LSS och bistånd enligt SoL. Arbetet som handläggare hos oss innebär att du ska utreda behov och fatta beslut om insatser för personer med olika funktionsnedsättningar. Arbetet innebär mycket kontaktytor med individer som söker insatser samt samarbetspartners både internt och externt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har även erfarenhet av myndighetsutövning inom personlig assistans enligt LSS eller assistansersättning enligt SFB. Har du tidigare arbetslivserfarenhet av övrig myndighetsutövning är det starkt meriterande.
Vidare har du god datorvana och är en kommunikativ person som har lätt för att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift och kan anpassa informationen efter de personer du möter i ditt arbete. Din förmåga att samverka med såväl interna som externa parter är av stor vikt.
Du tar ansvar, har god samarbetsförmåga och bidrar till arbetsgruppen med dina erfarenheter och idéer. Vi vill också att du tycker om utmaningar och problemlösningar vilket ställer krav på flexibilitet.
Som person är du analytisk, ser vikten av ett gott bemötande och är öppen för förändringar.
Du kan arbeta självständigt och har förmåga att strukturera och prioritera i arbetsuppgifterna.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där du ska ha ett professionellt förhållningssätt och hantera svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt.
B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att nödvändiga beslut fattas.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mia Löveråsen
0321-595642
Nås via kommunens växel.
0321-595000
Martin Elgefors
0321-595639
Jan Danielsson
0321-595643
Nås via kommunens växel
0321-595000
Enhetschef Jan Danielsson
0321-595643
Enhetschef Sara Alfredsson
0321-595640
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0321-595000
Verksamhetschef funktionsnedsättning Annette Bohman
0766-435646
Enhetschef Mia Löveråsen
0321-595642