LSS-handläggare

LSS-handläggare

Arbetsbeskrivning

Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer.

Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker!

Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb!

I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra.

Vi kan vi vill vi vågar! Vågar du?



ARBETSUPPGIFTER
Myndighet Hälsa och omsorg i Osby kommun söker en LSS-handläggare.
Myndighetskontoret i Osby kommun består av två LSS-handläggare, en socialpsykiatrihandläggare samt 4 biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Arbetsgruppen är uppdelad på två arbetsplatser med regelbundna gemensamma arbetsplatsträffar för att träffas och utbyta erfarenheter. Ett par gånger per termin ges möjlighet till handledningsträff med jurist inom området. Som handläggare kommer du även att vara delaktig i utvecklingsarbetet inom verksamheten. LSS handläggarna har sina nyrenoverade kontor i centrala Osby med närhet till tågstationen. I Osby kommun har du som handläggare flextidsavtal och kan planera ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Viss möjlighet till hemarbete erbjuds.
Som LSS-handläggare kommer du att arbeta med att utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp beslut enligt lagen om LSS. Du kommer arbeta självständigt och i team vilket ställer krav på självständighet samt samarbetsförmåga och flexibilitet.
Att arbeta som LSS-handläggare innebär möten med olika människor vilket ställer krav på en social förmåga och lyhördhet samt ett intresse av att möta människor och skapa bra möten. Arbetet och möten genomförs med respekt och ett värdigt bemötande för den enskilde och deras närstående. Arbetet utgår från självbestämmande, integritet och ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum.
Att arbeta som LSS-handläggare innebär samverkan med anhöriga, vårdgivare, hälso- och sjukvård samt andra myndigheter och samarbetsparter. Även att samarbeta och vara ett stöd till kollegor är en självklarhet för oss.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller examen från sociala omsorgsprogrammet. Du har goda kunskaper om rådande lagstiftning och rättspraxis inom området samt erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS. Du har en god förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendefullt sätt, såväl i tal som i skrift. Goda IT-kunskaper är önskvärt. Du kommer att arbeta i verksamhetssystemet Treserva och Mina Planer. Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Du kan kombinera ditt arbete med att vara deltidsbrandman.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.

Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag.

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar.

Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Osby kommun, Hälsa och Omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 6 december 2022

Liknande jobb


11 december 2024

Handläggare myndighet LSS/SoL

Handläggare myndighet LSS/SoL

28 november 2024