LSS-Handläggare

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.




ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på vår enhet är du en del av ett viktigt och meningsfullt arbete. Tillsammans med övriga medarbetare utreder du och beslutar om insatser enligt Lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL) för både barn och vuxna med funktionsnedsättningar. I arbetet ingår det även uppföljning och omprövning av tidigare beslutade insatser, samt sedvanliga arbetsuppgifter rörande handläggning och kringliggande processer.

Arbetet innebär en dialog med de personer som söker insatser och/eller deras anhöriga eller företrädare. I arbetet ingår även kontakter och samverkan med andra myndigheter, organisationer, utförare och andra relevanta samarbetspartners, såväl internt som externt.

För att lyckas i din roll som LSS-handläggare får du en introduktion, samt kontinuerlig handledning. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats som karaktäriseras av engagemang och där du har möjligheten att utvecklas i ett omtänksamt arbetsklimat.


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en relevant akademisk utbildning exempelvis som socionom, jurist eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning inom socialrätt är ett krav för att kunna arbeta som LSS-handläggare. Du ska ha goda kunskaper om LSS och SoL, samt därtill relevanta kunskaper om regelverk, förarbeten och rättspraxis inom respektive område.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och tidigare handläggning av ärenden inom funktionshinderområdet.

Som medarbetare är du ansvarsfull, har ett positivt förhållningssätt, är samarbetsvillig, samt är professionell i bemötande gentemot enskilda, anhöriga, samarbetspartners och kollegor. Arbetet hos oss sker både självständigt och i team. Du har ett helhetstänk, ser din roll och vår verksamhet i samverkan med andra och du är flexibel i ditt förhållningssätt.

Som person är du strukturerad, noggrann och effektiv i ditt arbete. Du är bra på att prioritera och uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Du ska ha körkort för bil.

Vi kommer att intervjua på följande datum för denna position;
- 8 juni
- 9 juni
- 12 juni


ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Hindelius
0320-21 80 52
Emma Damgren, Vision
0320-21 80 45
Annette Eriksson
0320-21 72 29, 0702- 71 29 46
Jessica Hoff
0320-21 72 82
Camilla Hyllner
0320-21 72 68
Jeanette HacK Palmdahl, Vision
0320-21 72 38
Jonas Carling
0320-21 72 45
Anna Nilsson

Anneli Calvert, enhetschef
0320-21 88 03
Ingegärd Björkmalm, personalassistent
0320-21 72 15

Sammanfattning

Besöksadress

51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb