OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalité.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor vård och omsorg har ca 1500 anställda och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL). Lagen om stöd och service till vissa funktionsnedsatta (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
Sektor vård och omsorg förvaltning är organiserad i tre avdelningar. En avdelning för äldreboende och förbyggande verksamhet, en avdelning för hemvård och hälso och sjukvård samt en avdelning för funktionshinder.
Biståndsenheten har idag 24 medarbetare uppdelat i olika professioner så som biståndsbedömare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare. Enheten utreder och beslutar om insatser till äldre och fysiskt funktionshindrade personer enligt social-tjänstlagen och LSS.
ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som LSS-handläggare innebär att du utreder om en enskild kommuninvånare är berättigad till insatser enligt lagen om stöd o service till vissa funktions-nedsatta. Dina arbetsuppgifter är att göra det möjligt för personer med funktions-nedsättning att leva som andra, så långt det är möjligt. Du avgör omfattning av det stöd och den service som krävs för detta. Du följer också upp hur stödet fungerar.
Vi erbjuder dig att arbeta i ett team som har mångårig erfarenhet och trygghet där det finns ett engagemang för arbetet och en vilja att utveckla och driva verksamheten framåt tillsammans. I ditt arbete ingår även att samverka med externa parter, såsom Barn- och ungdomspsykiatri, habilitering, skola och social omsorg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som delar vår värdering om ett tydligt brukarperspektiv, det vill säga att vi är till för kommunens invånare. Du har en Socionomexamen, gärna med inriktning mot funktionshinder.
Rollen som LSS- handläggare ställer krav på att du är serviceinriktad, strukturerad, har god samarbetsförmåga samt personlig mognad. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du tänker i ett helhetsperspektiv och stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra verksamheten. Att du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt, är noggrann och har ett flexibelt förhållningssätt är andra viktiga egenskaper.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath
Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson
SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman
Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952