LSS-handläggare

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består av utredning, bedömning , beslut och uppföljning enligt LSS –lagen (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). I arbetsuppgifterna ingår, förutom samverkan med den enskilde, att samverka med anhöriga, gode män och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter och utförare.
Du arbetar i nära samverkan med övriga LSS-handläggare.


KVALIFIKATIONER
Socionomexamen, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig är ett krav.
Du bör ha erfarenhet av myndighetsutövning och kunskap om människor med funktionsnedsättning. Du bör också ha god förmåga i att uttrycka dig i skrift, ha lätt för att samarbeta och skapa förtroende samt vara strukturerad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort erfordras.


ÖVRIGT
Arvika kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen.
Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Björn
0570-814 66
Anne-Lie Nilsson
0570-817 42
Anne-Louise Andersson
0570-828 53
Ellinor Brolund
0570-815 67
Enhetschef Duck Risberg Brolin
0570-828 84
Enhetschef Maria Sjövall
0570-828 80
Kommunal
0570-817 41
Kommunal
0570-817 41, 0570-135 25
Assistent Ingegerd Mellerdal
0570-727805
Avdelningschef Maria Björn
0570-814 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arvika kommun, Vård och omsorg Arvika
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .
  • Publicerat: 6 augusti 2015

Besöksadress

67181
None

Postadress

personalfunktionen
Arvika, 67181

Liknande jobb


Handläggare myndighet LSS/SoL

Handläggare myndighet LSS/SoL

28 november 2024