OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare med visionen "Ett välmående samhälle med plats för alla att växa under trygga och goda livsvillkor."
Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Vi är en kommun med stor framtidstro och kreativa medarbetare!
Vi söker nu 1-2 LSS-handläggare som kan tänka sig att arbeta både med myndighetsutövning utifrån lagen om särskild service till vissa funktionshindrade (LSS) samt även, till viss del arbeta med biståndshandläggning enligt socialtjänstlagen (SoL).
Arbetsuppgifter
Du kommer att handlägga och fatta beslut om insatser inom vård- och omsorg. Det innebär att möta personer som ansökt om hjälp och stöd och därefter utreda och bedöma vilka insatser personen har rätt till enligt gällande lagstiftning. I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel anhöriga, omsorgens verksamheter och länssjukvården.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som är socionom. Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga.
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning är meriterande, detta gäller även erfarenhet inom vård- och omsorg. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort krävs.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas under första halvåret.
Sista ansökningsdag är 2016 06 07
Kontaktpersoner
Marie Hermansson
Verksamhetschef Bistånd
marie.hermansson@krokom.se
0640 165 07
Marie Lindgren
LSS-handläggare
0640 168 01
marie.lindgren@krokom.se