OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Detta innefattar bland annat att driva boenden, hemtjänst, trygghetslarm, nattpatrull och dagverksamheter. Verksamheten drivs på entreprenad av privata utförare eller av stadens egenregiverksamhet. Båda med uppgift att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Vi söker dig som är engagerad och som vill arbeta hos oss i Solna som LSS handläggare
Avdelningen för myndighetsutövning söker en ny medarbetare som vill arbeta tillsammans med Solnas LSS gruppe då en av våra kollegor går mot nya utmaningar.
Vi söker dig som vill arbeta med myndighetsutövning och som har rätt erfarenhet. På omvårdnadsförvaltningen arbetar vi kontinuerligt med olika utvecklingsfrågor och vi söker dig som vill vara med och fortsätta utveckla och driva vår verksamhet framåt tillsammans med oss.
Vi kan erbjuda dig en trevlig arbetsplats med positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Våra lokaler finns i Solna stadshus, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.
Beskrivning av arbetet?
I uppdraget som LSS handläggare arbetar du främst utifrån LSS-lagstiftningen med att utreda, bedöma och fatta beslut samt följa upp beställda insatser gentemot utförare och brukare. Som LSS handläggare har du dubbeldelegation och du ska även utreda, bedöma och fatta beslut enligt Socialtjänstlagen. Arbetet ställer höga krav på god samarbetsförmåga. Som LSS-handläggare har du dagligen kontakter med såväl anhöriga, habilitering och skola som med andra enheter i kommunen. Du ska även ingå i olika samverkansgrupper.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har utbildning i social omsorg, socionomexamen eller likvärdig utbildning. Rollen som LSS handläggare kräver att du är serviceinriktad, flexibel och noggrann samtidigt som du ger ett bra bemötande, fattar välgrundade beslut och håller en hög rättsäkerhet. Du ska vara tydlig i din kommunikation, kunna säkerställa att budskap når fram och att du blir förstådd. Det är viktigt att du är kreativ och självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan strukturera arbetet, samtidigt som du ska kunna samarbeta med kolleger, närstående och med andra professioner. Som person behöver du vara trygg och stabil och kunna anpassa dig till olika situationer när det behövs. Du ska vara lojal mot de beslut som fattas och ha en helhetssyn på den enskilda individen och för verksamheten.
Erfarenhet inom LSS samt arbete med Procapita och ICF är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
Sex månaders provanställning som övergå till tillsvidareanställning.
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2016-01-31
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Lön
Månadslön med individuell lönesättning
Förmåner
Förtroendetid, friskvårdsbidrag
Kontaktperson
Jennie Nordheden samordnare LSS, Rickard Hagelin koordinator LSS och Won Lovén-Bergman, chef för myndighetsutövning LSS tel. Kontaktcenter 08-746 10 00
Fackliga företrädare
Vision och SSR kan kontaktas via kontaktcenter tel. 08-746 10 00
Hemsida
www.solna.se
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.