LSS-handläggare inom område funktionshinder

Arbetsbeskrivning

Vård och omsorg, LSS/socialpsykiatrin Vikariat under tiden 1 september 2008-30 april 2009. Arbetsuppgifter: Som LSS-handläggare utreder, bedömer och beslutar Du om insatser enligt LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade) och i viss mån enligt Socialtjänstlagen för personer som tillhör personkrets enligt LSS. Det innebär att Du också ska göra personkretsbedömningar, följa upp ärenden samt upprätta individuella planer m.m. Arbetet innebär nära samverkan med anhöriga, gode män, intresseorganisationer, försäkringskassa m.fl. Högskoleutbildning såsom socionom, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör vara väl insatt i lagstiftningsområdet och det är en fördel om Du har erfarenhet från arbete med utredning och dokumentation inom socialtjänsten. Körkort är önskvärt. Är Du intresserad av att arbeta tillsammans med ett engagerat och kvalificerat gäng och har en rejäl portion humor är Du välkommen med Din ansökan senast 2008- 08-15 Märk ansökan med refnr 2008-09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 29 juli 2008
  • Ansök senast: 15 augusti 2008

Liknande jobb


11 december 2024

Handläggare myndighet LSS/SoL

Handläggare myndighet LSS/SoL

28 november 2024