LSS handläggare med inriktning insatsen personlig assistans

LSS handläggare med inriktning insatsen personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Omvårdnadsförvaltningen

Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för omsorg för personer med funktionsnedsättning samt för äldreomsorgen.

LSS handläggare

Avdelningen för myndighetsutövning söker nu en LSS-handläggare då vår medarbetare går mot nya utmaningar under våren.

Vi söker dig som har intresse för handläggning inom LSS och som har ett specifikt intresse för insatsen personlig assistans och som har erfarenhet inom området. På Omvårdnadsförvaltningen arbetar vi kontinuerligt med att effektivisera arbetet genom att arbeta med kvalitetsbristkostnader och med olika utvecklingsfrågor i nära samverkan med avdelningen för kvalitétsutveckling.

Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Du kommer få ett introduktionsschema och därefter en mentor för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll. Våra lokaler finns i Solna stadshus, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.

Beskrivning av arbetet

Som LSS-handläggare ansvarar du för vuxna åldern 18 år och äldre och arbetar främst utifrån LSS-lagstiftningen. Du kommer att ha dubbeldelegation och ska även utreda, bedöma och fatta beslut enligt Socialtjänstlagen vid behov. Som LSS-handläggare har du dagligen kontakt med brukare, anhöriga, företrädare och med andra enheter i kommunen samt myndigheter.

Förutom ditt uppdrag som LSS-handläggare kommer du att vara avdelningens sakkunnig för insatsen biträde av personlig assistent enligt LSS. Detta innebär att du ska bevaka och analysera domar, vägleda kollegor och ge utbildning utifrån förändrad lagtolkning. Utveckla arbetet framåt bland annat genom att uppdatera vår beräkningsmall.

Du kommer att ansvara för avdelningens assistansdragningar och löpande tolka de beslut som tas av gruppen gemensam och dokumentera dessa. I ditt arbete kommer du även att samverka med avdelningens juridiska sakkunniga.

Det är viktigt att du gillar utvecklingsarbetet då vi ständigt arbetar med avdelningens utveckling. Vi arbetar enligt IBIC (individens behov i centrum) som utredningsmetodik och lägger stor vikt vid rättssäkerhet samt på uppföljningsarbete.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en jurist- eller socionomexamen med inriktning mot äldre- och personer med funktionsnedsättning eller annan lämplig högskoleutbildning. Det är ett måste att du har erfarenhet av att arbeta som LSS-handläggare/biståndshandläggare. Har du erfarenhet från annan myndighetsutövning och från omsorg ser vi det som en merit. Du ska vara kunnig i lagstiftning och dess förarbete samt de regelverk som styr vårt arbete, ha god utredningsmetodik och dokumentationsvana. Din kunskap i svenska språket måste vara god, både med att förstå och kunna uttrycka dig i tal och skrift. Procapita och Life Care är våra verksamhetssystem och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i dessa samt Excel.

Rollen som LSS-handläggare kräver att du är serviceinriktad, flexibel och noggrann samtidigt som du ger ett bra bemötande. Att ta välgrundade beslut och hålla en hög rättssäkerheter är viktigt. Du ska vara tydlig i din kommunikation. Det är viktigt att du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan strukturera arbetet, samtidigt som du ska kunna samarbeta med kolleger, anhöriga och med andra professioner. Som person behöver du vara trygg och stabil och kunna anpassa dig till olika situationer när det behövs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värderar livs- och yrkeserfarenhet högt.

Anställningens omfattning

Tillträde efter överenskommelse dock senast 4 maj 2020. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. 

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2020-02-29.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.

 

Lön

Månadslön med individuell lönesättning

 

Förmåner

Flextid, friskvårdsbidrag, tillgång till gym finns.

 

Kontaktperson

Won Lovén-Bergman chef för myndighetsutövning LSS tel. 08-746 10 00

 

Fackliga företrädare

Vision kan kontaktas via kontaktcenter tel. 08-746 10 00

 

Hemsida

www.solna.se


I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


25 november 2024