OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.
Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare ansvarar du för att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Lagen om särskild stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
• uppföljningar och omprövningar av fattade beslut
• leverera uppdrag till interna och externa utförare
• säkerställa rättssäkerheten i myndighetsutövningen
• medverka i metodutveckling och utveckling i strukturell hållbarhet i de olika förekommande system som används
• arbeta i team med kollegor inom enheten men också i myndigheten som helhet
• samverka med interna partners inom den egna organisationen, såsom verkställighet mfl
• samverka med olika externa förekommande myndigheter, organisationer mfl
Som anställd får du möjlighet till:
• engagerande och inspirerande kollegor
• stöd från enhetschef och verksamhetsutvecklare
• extern handledning
• kompetensutveckling
• möjlighet att arbeta hemifrån
• friskvårdsersättning och andra förmåner
KVALIFIKATIONER
• Socionomexamen eller annan likvärdig utbildning
• Minst B-Körkort
• Flerårig erfarenhet av myndighetsutövning med goda kunskaper inom lagrummen LSS och SoL.
• Ha god erfarenhet av att handlägga ärenden inom funktionsnedsättning
Vi vill även att du
• Har god förmåga att ge feedback, både skriftligt och muntligt
• Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• Verkar för att utveckla det administrativa arbetet
• Tycker det är viktigt med en hög rättssäkerhet
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Vi tillämpar löpande rekrytering så vänta inte med din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21
Samordnande socialsekreterare Marie Axelgren Tapper
0325-57 62 03
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21.
Samordnande biståndshandläggare Lisbeth Koerffer
0325-57 62 37
Funktionschef myndighetsutövning Anna Wahlström
0325-57 62 40
Myndighetschef Anna Wahlström
0325-57 62 40