OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av organisationen
Myndigheten för personer med funktionsnedsättning tillhör Omsorgskontoret i Södertälje kommun. Omsorgskontoret består av en myndighetsdel såväl som utförarorganisation inom verksamhetsområdena äldre och funktionsnedsättning. Nu söker vi en LSS-handläggare till myndigheten för personer med funktionsnedsättning.
Myndigheten för personer med funktionsnedsättning består av en resultatenhetschef, fyra gruppledare, 25 LSS-handläggare samt två kontaktsekreterare. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Här har du möjlighet att som LSS-handläggare göra karriärsteg och få utökad delegation enligt omsorgskontorets delegationsordning. Hos oss finns även kollegialt lärande som är en del av introduktionen där medarbetare med utökad delegation utbildar nyanställda i de olika biståndsbedömningarna inom socialtjänstlagen (SoL) samt lag om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS).
På myndigheten har du även möjlighet att delta och vara aktiv i olika kompetenshöjande forum, och du kommer vara en viktig del i myndighetens utveckling.
Vi använder oss av verksamhetssystemet Pulsen Combine och har individens behov i centrum [IBIC] som arbetssätt.
En dag på jobbet
Vill du arbeta som LSS-handläggare?
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med personer med funktionsnedsättning. I arbetsuppgifterna som LSS-handläggare ingår att du informerar, utreder och fattar beslut enligt delegationsordning gällande individärenden enligt SoL eller LSS samt följer upp beviljade insatser. I rollen som LSS-handläggare ingår att samverka med olika verksamheter, såsom barn- och ungdom, socialpsykiatri, missbruk, regionen och skolan. Vi ser därför gärna att du är nytänkande, har en god kommunikationsförmåga och är bra på att samarbeta. Som LSS-handläggare förväntas du också vara en del i förbättringsarbetet på vår myndighet.
Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, och som medarbetare hos oss är du Södertälje kommuns ansikte utåt.
Vi har en hybridarbetsplats vilket innebär att du har möjlighet att arbeta på distans, detta gäller dock inte under introduktionstiden.
Vem är du?
Du är stresstålig, flexibel i tanke och handling, har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självständig och initiativrik. Du är bra på struktur och planering och kan hantera krav från omgivningen samtidigt som du kan fullfölja uppdraget.
Krav:
- Socionomexamen, juristexamen eller motsvarande högskoleutbildning.
- Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetsprov kan förekomma.
Meriterande:
- Körkort.
- Erfarenhet av myndighetsutövning och att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
- Du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och kunskap kring myndighetsutövningen för målgruppen.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. Vi erbjuder dig årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid. Handledning ingår även i tjänsten. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formaner
Välkommen till oss!
Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning har sina lokaler i Södertälje centrum, Storgatan 42.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.