OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som LSS-handläggare i team Vuxen.
En dag på jobbet:
Vi söker dig som vill jobba i vårt trevliga team, där du är en av tretton LSS-handläggare. Teamet leds av två gruppledare.
En av våra duktiga medarbetare ska sluta, så nu söker vi hennes efterträdare. Du är en person som trivs att arbeta på en strukturerad arbetsplats. Höga krav ställs på din förmåga att samarbeta och samverka. Att följa lagen och hålla handläggningsrutinerna inom ram är av största värde där du alltid har brukaren i första rum.
Teamet utreder LSS/SoL-ansökningar och följer upp beviljade insatser enligt LSS och SoL, vår målgrupp är vuxna med funktionsnedsättning upp till 65år.
På enheten arbetar dessutom två andra specialistteam med egna gruppledare. Totalt finns 25 LSS handläggare på enheten. Som stöd till handläggare finns bl.a. flera administratörer, två avtalssamordnare, två omsorgsnivåhandläggare som ger stöd i behovsbedömningen av boende och DV. På enheten finns också en anhörigkonsulent samt två kontaktsekreterare som rekryterar kontaktpersoner och korttidsfamiljer.
Riksfärdtjänst och färdtjänst handläggs centralt av andra handläggare. Vi har även stöd av en kommunjurist runt överklagningar och yttranden.
Som medarbetare erbjuds du utbildning, handledning, metodutveckling och mentorsstöd. Vi erbjuder friskvård och arbetar efter årsarbetstid. Vi använder verksamhetssystem Combine och arbetsmetod IBIC. Handläggarna har även möjlighet att i olika fokusgrupper utveckla/bedriva förändringsarbete.
Vem är du?
Som handläggare informerar du om LSS-insatser och utreder brukarens behov av insatser, antingen via LSS eller SoL. Du fattar beslut i individärende enligt delegationsordning och följer upp insatserna. Du förväntas kunna driva processer framåt, samt ges du möjligheten arbeta med ständiga förbättringar och vara med och utveckla verksamheten. Arbetet innebär samarbete med många olika personer och olika verksamheter, såsom Socialtjänst Missbruk, BUP, skola och Habilitering, samt Regionen somatisk och psykiatrisk vård.
Krav:
- Socionomexamen/ juristexamen eller motsvarande högskoleutbildning, är ett krav för tjänsten.
- För tjänsten gäller att du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, då det är stark tonvikt på myndighetsutövning.
Meriterande:
- Vi önskar att du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och kunskap kring myndighetsutövningen för målgruppen.
- Körkort är ett plus.
Personliga egenskaper:
- Du är stresstålig, flexibel i tanke och handling, har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självständig och initiativrik.
- Du är bra på struktur och planering, kan hålla flera bollar i luften samtidigt och kan hantera krav från omgivningen utan tappa fokus på uppdraget.
- Du behöver vara nytankande, flexibel, ha god samarbetsförmåga och vara smidig.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig
Ett utvecklande och intressant uppdrag
Goda möjligheter till kompetensutveckling
Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid
Friskvårdsbidrag
Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar
Välkommen till oss!
Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning har sina lokaler i Södertälje centrum, Storgatan 42. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.