OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor vård och omsorg har ca 1500 medarbetare och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
Sektor vård och omsorgs värdegrund bygger på trygghet, ansvarskänsla och respektfullt bemötande. Vår målbild är att personer som behöver omvårdnadsinsatser eller annat stöd för sin dagliga livsföring ska så långt som möjligt kunna leva och bo som självständiga medborgare i samhället.
Biståndsenheten har idag totalt 24 medarbetare uppdelat i olika professioner så som biståndsbedömare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare. Enheten utreder och beslutar om insatser till äldre och fysiskt funktionshindrade personer enligt Socialtjänstlagen, SoL, och Lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta, LSS.
ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som LSS-handläggare ingår att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). Uppdraget omfattar såväl för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning.
I LSS-gruppen arbetar fem handläggare. I uppdraget ingår också samverkan med olika samverkansparter så som andra verksamheter i såväl intern och extern regi samt andra myndigheter såsom Psykiatrin, Försäkringskassan, Skola och Habilitering.
Vi erbjuder dig att arbeta i en grupp som har mångårig erfarenhet och trygghet och där det finns ett engagemang för arbetet och en vilja att utveckla och driva verksamheten framåt. Vi erbjuder vidare regelbunden juridisk handledning.
Vid resor i tjänsten finns tillgång till tjänstebil.
KVALIFIKATIONER
Du har socionomexamen eller annan adekvat högskoleutbildning inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning, gärna LSS, är meriterande. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga.
Förmåga att arbeta självständigt, personligt engagemang, goda samarbetsförmåga och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är viktigt för arbetet.
Körkort B är ett krav.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Ingela Norelius
0500-498746
Enhetschef Anita Jäderskog
0500-497991
Avdelningschef Jonas Engelbrektsson
0500-498000
Enhetschef Susanne Fläring
0500-498685
Enhetschef Carina Lindström
0500-498858
Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
Enhetschef Annelie Johansson
0500-497390
Enhetschef Anneli Johansson
0500-49 73 90
Enhetschef Charlotte Södermark
0500-498414
Enhetschef Monica Olsson
0500-498685