OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi gör och vill
Myndigheten för äldre och funktionsnedsättning har i uppdrag att tillgodose omsorg av hög kvalité till Tyresös äldre och funktionsnedsatta.
Myndigheten är uppdelad i tre enheter varav en av dem är enheten för Myndighetsutövning LSS. På enheten arbetar tio LSS handläggare, en gruppledare, en koordinator samt en enhetschef.
Nu söker vi en LSS handläggare som kan vikariera när en av våra duktiga kolleger blir mamma och som tycker om att arbeta i team med fokus på utvecklings- och förbättringsarbete.
Vi är en glad och stabil arbetsgrupp som tycker om att gå till jobbet och vi har låg personalomsättning på vår arbetsplats. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss och det är även viktigt att ha ett bra arbetsklimat i en hållbar arbetssituation.
Om tjänsten
Som LSS handläggare kommer du att ansvara för att utreda, fatta beslut och följa upp samtliga insatser enligt lagen om stöd och service (LSS). Viss del av ansökningarna handläggs även enligt socialtjänstlagen (SoL). Samverkan med interna och externa parter är viktig för oss och för våra Tyresöbor, vilket innebär att du kommer att delta i en hel del samverkansmöten kring de Tyresöbor som får stöd av dig.
Vi tror även att de bästa verksamheterna förbättras och utvecklas direkt av de medarbetare som arbetar i processerna, och därför kommer du även att arbeta med förbättrings- och utvecklingsfrågor i ditt dagliga arbete.
Vem är du?
Du har en socionomexamen eller likvärdig utbildning inom beteendevetenskap, juridik och socialt arbete. Det är till fördel om du har arbetat med myndighetsutövning inom kommunal sektor.
Som person är du strukturerad med en förmåga att flexibelt anpassa dig till nya förutsättningar. Du tycker om och har fallenhet för att samarbeta med många olika typer av människor och det är lätt för dig att bygga relationer med de du möter. För att lyckas i rollen är du duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift och du har lätt för att anpassa din kommunikation efter den du möter.
Du är väl beläst inom socialrätt och förvaltningsrätt och det är en fördel om du har utbildning i samtalsmetodik exempelvis MI. Vi arbetar enligt Individens behov i centrum (IBIC) och vi ser gärna att du är insatt i och har arbetat med den metoden.
Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 15 september 2022. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:
Enhetschef, Karl-Petter Lööw, E-post; karl-petter.loow@tyreso.se
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer
Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss − här trivs nya tankar!
Äldre- och omsorgsförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och personer med funktionsnedsättning. I ansvarsområdet ingår även den kommunala hälso- och sjukvården.
Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss gör du en viktig insats för samhället – och dina medmänniskor.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.