OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ockelbo är en innovativ och utvecklingsinriktad kommun med ca 6000 invånare, där det alltid är mycket på gång. Turismen är stark med varumärken som bl.a. Wij Trädgårdar, Ockelbo marknad och Älgparken.
Ockelbo prioriterar det gröna, det naturliga och växandet. I Ockelbo finns det nära och naturliga livet. Här finns utrymme för var och en att odla en personlig och lustfylld relation till naturen ? grunden för liv och hälsa. Här är det tydligt att vi uppskattar vår plats på jorden, tar ansvar, vårdar och utvecklar den. Vi utvecklar ?det gröna samhället?, från boende och mat till företagande och resursanvändning.
(Ur kommunens Vision 2020)
Du ansvarar för handläggning och beslut enligt LSS- Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade. Du ansvarar även för handläggning och beslut enligt Socialtjänstlagen inom socialpsykiatrin. Då arbetsuppgifterna innebär myndighetsutövning är egenskaper som kommunikation och tydlighet viktiga. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Ha goda kunskaper om aktuell lagstiftning samt om handläggning och dokumentation. Du ska kunna arbeta självständigt, ha god förmåga till samarbete samt vara lugn i stressade situationer.
Utbildning: Socionomexamen gärna med inriktning mot äldre- och funktionshindrade eller motsvarande utbildning samt erfarenhet av arbete med personer som har funktionsnedsättning.
Tillträde snarast.
Körkort erfordras.
Uppge löneanspråk.