LSS- och biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?

Att jobba i Bjuvs kommun innebär att du kommer att arbeta i en liten kommun med hör ambitionsnivå, ges uppdrag med stort eget ansvar och möjligheter att påverka.

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Hos oss uppmuntras du till att reflektera, utveckla och utforska. Genom att våga pröva och ompröva bidrar vi till ny kunskap och ny arbetssätt.
Så har vi aldrig gjort förr används som beröm.
Vill du vara med och forma ett helst samhälle med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Som LSS-handläggare kommer du att arbeta med myndighetsutövning enligt LSS och Socialtjänstlagen. Du ingår i en grupp bestående av sex handläggare , (varav två är LSS-handläggare), som handlägger ärenden enligt SoL, BAB och LSS. Det är ett omväxlande arbete där du kommer att ha kontakter både internt och externt och det är viktigt att du har en god förmåga och vilja till att samverka med andra professioner.
Tjänsten innebär att du kommer att ha huvudansvar för utredningar inom personlig assistans enligt LSS.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Vi vill att du har goda kunskaper och erfarenhet av utredning och handläggning enligt LSS-lagen. Erfarenhet av handläggning enligt Socialtjänstlagen inom vård och omsorg är meriterande.

Då vi står i övergång mellan två dokumentationssystem är det önskvärt att du arbetat både i Procapita och Lifecare.

Som person behöver du har en personlig mognad, vara trygg och stabil, du behöver en helhetssyn vilket innebär att du kan ta hänsyn till de större perspektivet i förhållande till din roll och uppdrag. Du behöver också vara tydlig i att kommunicera och förmedla till budskap till andra.
För att klara uppgiften behöver du ha förmåga att ta eget ansvar och arbeta självständigt och strukturerat.
Du behöver kunna göra korrekta avvägningar och prioriteringar, väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visa gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

Du har datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpnade.

Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer.

För att kunna komma i fråga för en anställning inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning.

Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hallenheim
042 4585556
Britt- Marie Lindqvist
042 458 51 14
Verksamhetschef Mats Håkansson
042-45 85 483
Samordnare Marie Karlsson

Vårdförbundet Malmö
040-108900
Vision Britt- Marie Lindqvist
042 458 51 14
Kostchef Margret Barner
042-458 53 13
Förvaltningschef Cathrine Eriksson
042-458 51 19
Vision Britt- Marie Lindqvist
042 458 50 00
Verksamhetschef Kicki Banke-Düberg
042-458 52 15

Sammanfattning

Besöksadress

26725 Bjuv
None

Postadress

Box 504
Bjuv, 26725

Liknande jobb


Handläggare myndighet LSS/SoL

Handläggare myndighet LSS/SoL

28 november 2024