OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.
ARBETSUPPGIFTER
Vård- och omsorgsförvaltningen söker nu en biståndshandläggare som är flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Har du tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning och arbete utifrån SoL och LSS och vill arbeta med handläggning, utredningar och myndighetsutövning? Då kan det här vara jobbet för dig!
Just nu söker vi en biståndshandläggare som ska jobba med utskrivningar från sjukhus samt uppföljningar på korttidsplatser. Även andra typer av insatser tillkommer. Du kommer att ingå i ett team där gott samarbete är en förutsättning för ett lyckat arbetsresultat.
Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda och bedöma behov och fatta beslut samt följa upp beslutade insatser. Arbetet är till stor del självständigt men sker även i nära samverkan med kollegor och chef.
Du kommer att arbeta med att bedöma hjälpinsatser till framförallt personer med funktionsnedsättning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring och med den enskilde och i samarbete med nätverk såsom anhöriga, utförare, andra förvaltningar inom Enköpings kommun samt andra myndigheter som kan vara aktuella.
Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett arbete i en kreativ miljö som präglas av höga professionella ambitioner, goda möjligheter till egen utveckling och ett gott kamratskap. Efter överenskommelse med chef finns möjlighet att delvis arbeta på distans.
KVALIFIKATIONER
Till den här tjänsten söker vi dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För den här tjänsten är ett krav på B-körkort.
Du har erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning och arbete utifrån SoL. Vidare är det en fördel om du även har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare, myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg och myndighetsutövning inom äldreomsorg.
Du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt goda systemkunskaper. Det är även positivt om du har goda kunskaper i dokumentation och kunskaper om IBIC. Att samarbeta och samverka med externa parter är en självklarhet för dig.
Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du en person som är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker.
Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
Rekryteringen sker löpande under rekryteringsprocessen så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Provanställning kan komma att tillämpas.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83