OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södertälje är på väg att bli en internationell huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar - men också en fantastisk möjlighet. Södertälje har 85 000 invånare som har tillgång till ett varierat boende både i stadsmiljö och nära naturen. Bostäder i vattennära lägen är en del i vår långsiktiga strategi. Södertälje - den kreativa kommunen Verksamheterna för personer med funktionsnedsättning i Södertäljes kommun är uppdelad i två enheter; Myndigheten för personer med funktionsnedsättning (beställarenhet) och verksamheten för funktionsnedsatta (utförarenhet). Myndigheten ansvarar för utredningar och beslut enligt SoL och LSS för personer under 65 år med funktionsnedsättning. Utförarenheten ansvarar för daglig verksamhet, gruppbostäder, personlig assistans m.m. Myndigheten består idag av cirka 30 medarbetare. Myndigheten är inne i en spännande utvecklingsfas och har startat upp ett projekt i Växthuset. Växthuset är namnet på Södertälje kommuns lean-filosofi. Den innefattar vår vision, värdegrund, principer och arbetssätt som ska göra Södertälje kommun till en internationell förebild. Den innebär i korthet att vi ser över alla våra processer och skapar största möjliga värde för medborgarna/brukarna med minsta möjliga slöseri på vägen. Som handläggare arbetar du ständigt med att utvecklar din process och dig själv genom att lösa problem och eliminera slöseri. Målet är inte att arbeta fortare utan på ett "smartare" sätt. Kontoret är placerat i centrala Södertälje mitt i en galleria med närhet till affärer, lunchrestauranger och samhällsservice. Vi erbjuder dig en avspänd arbetsplats med en arbetsgrupp i varierande åldrar med mycket humor och högt i tak. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår att handlägga, utreda och besluta i ärenden avseende personer med funktionsnedsättningar enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet innebär myndighetsutövning i form av bedömnings- och utredningsarbete samt uppföljning och omprövning av beslut. Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med övriga handläggare, arbetsterapeut, sektionsledare och myndighetschef. I tjänsten ingår att ha kontakter med såväl brukare som med interna och externa samarbetspartners. Arbetet innebär även kontakter med socialsekreterare inom övriga delar av den sociala omsorgen i kommunen då vi strävar efter att arbeta ur ett helhetsperspektiv med brukaren/kommuninvånaren i centrum. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning samt att körkort krävs. Vi önskar att du är strukturerad, nyfiken och omvärldsorienterad. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Du ska tycka om att ha många bollar i luften och kunna ha ett högt tempo och ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Sista ansökningsdatum 2010-11-11 Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.