OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer.
Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker!
Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb!
I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra.
ARBETSUPPGIFTER
Myndighetskontoret består av 4 biståndshandläggare, 2 LSS/SoL handläggare och en socialpsykiatrihandläggare. Arbetsgruppen är uppdelad på två kontorsområde som båda ligger i Osby. LSS/SoL och socialpsykiatrihandläggare har sitt kontor med 5 minuters gångavstånd från tåg/buss station. Biståndshandläggarna har sitt kontor med 10 minuters gångavstånd från ortens tåg/buss stationen. Myndighetskontoret har regelbundna gemensamma arbetsplatsträffar och då arbetsgruppen är liten så är stödet till varandra samt gemenskapen högt prioriterat.
Att arbeta som LSS/SoL handläggare innebär att ta emot ansökningar, utreda behov och fatta beslut samt följa upp befintliga beslut om LSS insatser för barn och vuxna med olika funktionsnedsättningar.
I tjänsten som LSS/SoL handläggare ingår även handläggning inom socialpsykiatri där du genom att ta emot anmälningar och ansökningar, utreder behov, fattar beslut, följer upp befintliga beslut samt vägleder personer utifrån deras behov enligt socialtjänstlagen.
I tjänsten som LSS/SoL handläggare kan vid behov även samhandläggning med kommunens socialsekreterare på barn och familj bli aktuellt gällande insatser utifrån socialtjänstlagen för barn. Vi arbetar med att få fram rutiner och arbetssätt tillsammans med kollegorna inom barn och familj för att kunna hantera ärenden som kräver att utredningen görs av båda verksamheter.
I rollen som handläggare har du nära samarbete med dina kollegor. Du har även samarbete med övriga handläggare och övriga professioner inom både region och kommun.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom med erfarenhet av handläggning inom LSS.
Erfarenhet av dokumentation i Treserva är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där du ska ha ett professionellt förhållningssätt och hantera svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt.
B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten.
Utdrag ur belastningsregistret ska visas upp av den som erbjuds anställning.
ÖVRIGT
Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.
Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.
Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar.
Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret.
Välkommen med din ansökan!