OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flighter i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi fortsätter att driva digitaliseringen inom flera olika områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. LFV har 1 100 anställda och en omsättning på 3,3 miljarder kronor. LFV är certifierat enligt ISO9001 & 14001 samt uppfyller kraven för ISO27001 & 15489.Teamet SEA (Security and Administration) är en del av avdelningen En Route och vi finns på två platser i landet, Stockholm (Arlanda) och Malmö (Sturup). Teamet består av ett 20-tal medarbetare som hanterar bland annat administration, schemaläggning och säkerhetsfrågor. Just nu söker vi en driven medarbetare med huvudet på skaft och fötterna på jorden som vill jobba som schemaläggare på vår kontrollcentral i Stockholm.
Din roll
Din roll hos oss blir som spindeln i nätet och det arbete du gör inom schemaläggning och administration är en förutsättning för att flygtrafikledningen ska fungera.
I rollen som schemaläggare arbetar du tillsammans med schemaläggarkollegor på avdelningen och ansvarig chef. Du ansvarar för planeringen av vår operativa personal, vilket innebär schemaläggning över dygnets alla timmar och årets alla dagar.
Tjänsten består av två delar; långsiktig och kortsiktig planering. Den långsiktiga planeringen görs utifrån trafikprognoser, regler för bemanning och medarbetarnas önskemål. Den kortsiktiga planeringen, WSS, sker i operativ miljö där förändringar såsom sjukskrivningar och andra oförutsedda händelser omhändertas. När man arbetar med schemaläggning befinner man sig mitt i händelsernas centrum i vår dagliga drift och periodvis kan det bli riktigt mycket att göra.
Din profil
Vi söker dig som uppfyller kvalifikations- och utbildningskraven samt har de personliga kompetenser som beskrivs nedan.
Kvalifikations- och utbildningskrav:
• Dokumenterad erfarenhet av schemaläggning för skiftgående personal, gärna i systemet Heroma.
• Relevant utbildning inom området administration eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser lämplig.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
• Goda kunskaper i Word, Excel och Power Point.
Personliga kompetenser
Du är en lugn och trygg person med god prioriteringsförmåga som trivs att arbeta i en verksamhet med bitvis högt tempo och förändringstakt. Du tycker om att samarbeta med andra och du ser dig själv som en självklar del i din organisations gemensamma uppdrag. Du har god förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för att ge verksamheten stöd med hög kvalitet. Som person är du nyfiken på att ta till dig nya kunskaper och du delar gärna delar med dig av din kompetens och erfarenhet.
Hela LFV verksamhet präglas av säkerhet och vi har en ansvarsfull roll att fylla i vårt samhälle. Därför är vår operativa drift reglerad av diverse regelverk. Det är det viktigt att du som person är noggrann och van att följa regler och rutiner.
Inom LFV lever vi efter ledorden Lösningsorienterade, Engagerade och Nytänkande – attribut som även kännetecknar dig.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med arbetstid främst måndag till fredag, men helgtjänstgöring förekommer.
Innan anställning genomför vi en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor. Vi erbjuder ett utvecklande arbete tillsammans med lösningsorienterade, engagerade och nytänkande kollegor.
Du söker tjänsten senast 230702 men vi arbetar med löpande urval så intervjuer kan komma att genomföras innan sista ansökningsdag