Luftvärdighetshandläggare

Luftvärdighetshandläggare

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.

Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet

I rollen som luftvärdighetshandläggare kan vi erbjuda dig en spännande och utvecklande tjänst med varierande arbetsuppgifter och många intressanta utmaningar, som innebär samverkan med olika aktörer inom luftfartsområdet både nationellt och internationellt.
Du kommer att ha kontakt med privatpersoner, stora och små organisationer. Du får arbeta med professionella och kunniga kollegor som tillsammans med dig bidrar till att utveckla verksamheten.

Dina framtida arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med frågor rörande administration av luftvärdighetshandlingar och fakturaunderlag för avgifter gällande fortlöpande luftvärdighetsövervakning och import, transfer och export av luftfartyg samt dry lease in/out. Ta fram och föra statistik, sköta administration i samband med handläggning/beslut av ärenden och att i anslutning till detta kontrollera att registren uppdateras. Ekonomisk uppföljning av sektionen, budget och avstämning mot inkomna fakturor samt andra administrativa göromål är också en del av funktionen. Utöver detta ska du också kunna besvara frågor, inom ditt ansvarsområde, från allmänheten och verksamhetsutövare.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar. Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen.

Du måste ha


• aktuell, flerårig erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll i en komplex organisation
• aktuell, flerårig erfarenhet av att arbeta med ekonomi och fakturering och gärna från UBW/Agresso
• goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
• god datorvana och kunskap i de vanligast förekommande programmen

Det är meriterande om du också har


• erfarenhet från administrativt arbete i luftvärdighetsorganisation eller flygoperativ organisation.

Vi vill att du


• har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat
• har förmåga att kommunicera komplexa frågor på ett begripligt sätt
• är flexibel i ditt tankesätt och snabbt kan växla mellan arbetsuppgifter
• har god initiativkraft, engagemang och samarbetsförmåga
• kan samarbeta och bidra till en positiv utveckling för en hel grupp
• kan förstå rollen som myndighetsperson och har förmågan att anpassa ditt arbetssätt efter situation
• har stor integritet och gott omdöme.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter både inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.

Intresserad?
Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Norrköping. Vi tillämpar normalt provanställning. Säkerhetsprövning kan komma att föregå beslut om anställning. Tillträde efter överenskommelse.

Du är välkommen att kontakta Thomas Langerfors, sektionschef, 010-495 45 89 Norrköping Thomas.Langerfors@transportstyrelsen.se

Fackliga frågor besvaras av Amanda Nyquist, Saco, och Mats Anderzén, ST, som båda nås via vår vxl 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2021-12655.  Vi behöver din ansökan senast den 23 Januari 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Sjö- och luftfart

Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan.

Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024