OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har idag ca 7 400 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder, och 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av ca 50 medarbetare inom många olika yrkeskategorier.
Som projektledare inom Lulebo leder du projektarbete och deltar i hela byggprocessen från idéstadiet till slutprodukt. Här blir din arbetsuppgifter bland annat att samordna olika aktörer i projektet; interna resurser, entreprenörer, leverantörer och konsulter. Du är med och styr projekten mot fastställda mål samt upprättar och följer upp tidsplaner, kvalitetsplaner och ekonomi. I tjänsten som projektledare ingår även att vara ett internt stöd/rådgivande för drifttekniker, fastighetsförvaltare, och övriga projektledare i VVS frågor.
Vi bygger ett team
Lulebo har under de närmaste åren ett spännande uppdrag att genomföra en långsiktig underhållsplan för befintliga fastigheter, parallellt med att planera och genomföra nybyggnationer.
Avdelning Fastighetsutveckling bygger därför vidare på vårt team av projektledare för att möta vårt uppdrag att med moderna och hållbara metoder genomföra till en framsynt fastighetsutveckling.
I rekryteringsarbetet kommer därför stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper och dess bidrag i skapandet av teamet.
Dina erfarenheter
Lulebo söker förstärkning av projektledare inom område VVS.
Vi söker dig som har branscherfarenhet av projektledning, projekteringsledning eller ledning inom bygg- och fastighetsprojekt. Du har en teknisk utbildningsbakgrund och har löpande genomgått krav- och kompetensutbildningar inom branschområdet.
Att arbeta hos Lulebo innebär att arbeta med många olika typer av projekt, både i storlek och i karaktär. Lulebo strävar alltid efter att uppnå bästa resultat i sina uppdrag, vilket kräver starka team och stor entusiasm, tekniskt kunnande och samarbete.
Du har en god förståelse och kunskap för hur lagar, avtal och bestämmelser styr besluten för fastigheters byggande och underhåll samt hur dessa påverkar verksamheten.
Krav
• Teknisk utbildning gärna från högskola/universitets eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt.
• Dokumenterad erfarenhet som projektledare, platschef, teknisk konsult eller motsvarande.
• Erfarenhet av samverkan och dialog med konsulter, samarbetspartners och övriga intressenter.
• Flytande svenska i tal och skrift.
• B-körkort.
Dina egenskaper
Du vill delta i samhällsbyggnadsprocessen från första idéstadiet till den färdiga slutprodukten och vara en del av en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till professionell utveckling.
Som person är du driven, engagerad och nyfiken och trivs med varierande arbetsuppgifter och att ta ett stort eget ansvar. Du har god kommunikativ förmåga och vill bygga och förvalta externa kundrelationer och interna nätverk.
Du inspireras av det mänskliga mötet och har självklart ett affärsmässigt kund- och serviceinriktat synsätt. För dig är det en självklarhet att skapa och vårda bra relationer med våra samarbetspartners.
Ansökan
Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 14 mars 2021. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas före sista ansökningsdag. Samtliga jobbansökningar görs via vår rekryteringsplattform och vänligen observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt. Välkommen med din ansökan redan idag!
Om du har frågor eller funderingar om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss;
Chef Fastighetsutveckling Carl-Axel Sundbaum 072-577 77 87, carl-axel.sundbaum@lulebo.se
HR-strateg Lovisa Rosén 070-606 67 27, lovisa.rosen@lulebo.se
Tjänsten avser tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast, eller enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma.