OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har idag ca 7 500 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 300 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av ca 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier.
Vi växer
Under det närmaste året bygger vi upp en utökade verksamhet och behöver därför bli fler kollegor till fastighetsförvaltningen. Just nu söker vi ytterligare en reparatör för att komplettera vårat reparatörsgäng.
Som reparatör hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter reparationer i lägenheter, gemensamma lokaler och utomhus på våra bostadsområden. Du jobbar även med förebyggande tillsyn, ronderingar och ser till att ditt ansvarsområde ser välvårdat ut. Det ingår även att ha uppföljningar av arbeten som utförts av externa entreprenörer, samt att ha en god dialog med hyresgästerna.
Din bakgrund – utbildning och tidigare erfarenhet
Din utbildning eller erfarenheter får gärna vara från teknisk/praktisk fastighetsförvaltning.
Vi söker i första hand dig med en utbildning på gymnasienivå, gärna med teknisk inriktning . Kanske har du även vidareutbildat dig inom relevant yrkesteknisk område tex VA, el, bygg eller fastigheters skötsel och drift. Men det kan också vara så att du genom några års arbetslivserfarenhet med arbetsinnehåll liknande reparatör eller motsvarande har kunskaper som passar för jobbet hos oss .
Du tycker om att arbeta effektivt och serviceinriktat, gärna med erfarenhet av att möta kunder, fysiska möten likväl som via telefon. Vi jobbar så långt det är möjligt med digitala hjälpmedel exempelvis för hantering av arbetsorder, beställningar och uppföljning av leveranser. I linje med din tekniska fallenhet tror vi att du har datavana och föredrar en digital struktur för planering av det dagliga arbetet. Att du har arbetat i Vitec eller motsvarande verksamhetssystem är meriterande.
Bland våra hyresgäster och kunder talas all världens språk, att du själv behärskar att kommunicera på något ytterligare språk än svenska och engelska är därför meriterande.
I ditt arbete behöver du kunna förflytta dig med bil inom kommunens gränser, att ha B-körkort är därför ett krav. Alla våra tjänstebilar är eldrivna med automatväxling.
Vem är du?
För att trivas som medarbetare på Lulebo jobbar du för att vara en serviceminded och ansvarstagande representant för ditt och dina kollegors arbete och vår verksamhet.
Du har god social kompetens, ett förtroendeingivande sätt och är en tekniskt kunnig problemlösare i dina kontakter med hyresgäster. Stora delar av dina arbetsuppgifter sker eller berör människors hem, det är av stor vikt att kunna arbeta professionellt med kundbemötandet.
Vi arbetar tillsammans för ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt och har en öppenhet inför förändringar. Stor vikt kommer att läggas vid ditt bidrag av personliga egenskaper och erfarenheter för att både du och teamet ska komplettera varandra, trivas och utvecklas tillsammans.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar med tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma.
Kontakt - ytterligare information
Om du har frågor om någon av tjänsterna och arbetsinnehållet är du välkommen att kontakta någon av våra rekryterande områdeschefer:
thomas.gustafsson@lulebo.se
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Lovisa Rosén, HR-strateg via telefon 070-536 95 42 eller lovisa.rosen@byhart.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden, och tjänster kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsformuläret nedan.
Vänta inte, Vi på Lulebo ser fram emot att ta del av din ansökan!