OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20213240
Arbetsuppgifter
På plan 4 på Lundavägens korttidsboende bedriver vi i dagsläget kohortvård av Covid-19 smittade brukare.
På Lundavägens korttidsboende tränar, stödjer och hjälper du våra brukare i omvårdnadssituationen utifrån deras individuella behov och önskemål enligt beviljat bistånd samt utför medicinska insatser på delegation av sjuksköterska, arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut. I arbetet ingår också att dokumentera händelser kring de boende.
I brukarnära arbete ska alltid rutinen för basal hygien tillämpas, särskilt viktigt i dagsläget. Vi använder oss av kvalificerad skyddsutrustning vid omhändertagande av konstaterad eller misstänkt covid-smitta. Vi ser till att du har goda förutsättningar för ditt arbete och du kommer att få introduktion och checklistor för hur du ska arbeta.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från omvårdnad och har ett genuint intresse för människor, är lyhörd och har lätt för att samarbeta. I mötet med våra medmänniskor är hänsyn och respekt lika viktigt som rutiner och yrkeskunskaper. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt där gott bemötande, respekt och likabehandling är självklart både i kontakt med de personer du hjälper och dina kollegor. Flexibilitet och en förmåga att anpassa dig till nya miljöer och nya människor är en förutsättning för arbetet.
För att instruktioner och dokumentation ska ske på ett säkert och förståeligt sätt måste du kunna behärska det svenska språket i både tal och skrift. Har du dessutom utbildning till undersköterska eller annan vårdrelaterad utbildning samt om du har du tidigare erfarenhet av basal hygien rutin och skyddsutrustning ser vi det som meriterande.
Vi söker dig som tycker att detta är en lärorik erfarenhet och en utvecklande arbetsuppgift i denna annorlunda tid. Din insats kommer att göra skillnad!
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Utdraget vi efterfrågar är "kontroll av egna uppgifter"och du behöver själv begära ut utdraget via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Det snabbaste sättet för att få sitt utdrag är att använda e-tjänsten och beställa det online med BankId.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad tom. 28/2 - 2022 med möjlighet till förlängning.
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 4
Tillträde: Omgående. Dina arbetstider kommer vara förlagda under dag och kväll, schemalagda måndag - söndag.
Vi kommer att göra löpande urval och intervjua under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag!
Övrigt
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98