Lundgrens El, söker en serviceledare som sticker ut.

Lundgrens El, söker en serviceledare som sticker ut.

Arbetsbeskrivning

Det finns jobb och så finns det jobb.

Självklart finns det en förväntan kring vad en serviceledare gör men vi tänker nog rätt annorlunda i vårt serviceteam när det kommer till det mesta utöver de faktiska uppgifterna! Läs lite till så får du koll på vad vi menar.

Varför är vi annorlunda?

Vi har under ett par år jobbat med ett nytt grepp inom vårt affärsområde Service. Vi uppmuntrar våra medarbetare att jobba självständigt. Vi försöker demontera traditionella strukturer som vi anser dödar kreativiteten hos våra team. I den mån det går, undviker vi att sätta begränsningar eller hårdstyra tider, du som utför jobbet bestämmer så mycket som möjligt. Vi ser att vi får gladare och mer engagerade medarbetare när man själv får chansen att utveckla sin roll.

Så ska du trivas som serviceledare hos oss behöver du vara flexibel, tålmodig, modig och lösningsorienterad. Du är lojal och vågar lita på dina medarbetare även när det är mycket på gång.

Vi premierar de som lyckas bidra med merförsäljning och nya uppdrag. Något många i vår personalstyrka uppskattar. Det är dessutom rätt lätt att lösa alla våra kunders el-behov då vi har flera kompletterande affärsområden som gör ett minst lika bra jobb.

Lundgrens EL jobbar med mycket teknik där vi är i framkant. Främst inom batterilagring, solceller och laddlösningar. Konstruktion och kalkyl finns i huset vilket ger oss stor flexibilitet.

Vad gör man om dagarna?

Ditt engagerade och arbetsfokuserade team av serviceelektriker glänser hos våra redan befintliga kunder i Linköping med omnejd. Filialen är relativt nyetablerad så du får chansen att vara med och forma både organisationen och arbetet på kontoret. Du utvecklar våra processer så att jobbet blir smidigt och roligt för såväl kunder som för oss internt.

Tillsammans hjälps ni åt att hitta nya kunder att serva, för såklart vill du precis som vi att kontoret ska växa. I titeln bad vi om en serviceledare som sticker ut, det menar vi i dubbel bemärkelse, för ibland kan det hända att du behöver hjälpa ditt team på fältet, även om det är i undantagsfall.

Hur funkar då vårt grymma team?

Det är en personlighetsmässigt spretig grupp som kompletterar varandra på ett fördelaktigt vis. Vi jobbar även kontinuerligt med att analysera teamets funktion för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för oss. Vi har ständigt fokus på helheten.

Eftersom du har både personalansvar och delegerat arbetsmiljöansvar är det bra om vi nämner lite om din ledare och hur du är som ledare.

Du får i Tobias en ledare som är lugn i sin framtoning. Han har som fokus är att utveckla individerna omkring honom. Han jobbar proaktivt och långsiktigt och vill gärna delegera ut uppgifter till medarbetare. Han kräver en öppen och ärlig dialog och lovar att du alltid vet var du har honom.

Vad behöver gänget för ledare? En ledare till det här teamet behöver gilla att utveckla, komma med idéer och driva framåt. Teamet är förvaltande och noggranna och det kommer snarast vara energi och inspiration som behöver fyllas på. Men de behöver också en tydlighet vad gäller det upplägg som vårt affärsområde jobbar med.

Vi avslutar med lite info om Lundgrens El

Lundgrens El har funnits sedan mitten av 1940-talet. I dag är vi drygt 80 medarbetare.

Vi är ett modernt elföretag under ständig utveckling med målsättningen att vara en marknadsledande aktör inom modern elteknik i Östergötland.

Våra elektriker utför både stora och små elinstallationer över hela Östergötland, allt från helhetslösningar, större entreprenader, till mindre installationer i befintliga anläggningar. Vi säljer, projekterar, installerar och servar alla typer av el och säkerhetsanläggningar. Med våra specialiserade team ser vi till att ha rätt resurs på rätt plats, i rätt tid.

Läs mer på www.lundgrensel.se

Men nu då? Ska jag inte kunna läsa mer om vad som krävs och så?

Förutom att du planerar och leder ert team, så ska all dokumentation upprätthållas och du behöver följa upp ert arbete enligt alla rutiner som finns framtagna.

Och i ärlighetens namn, det finns en rätt lång arbetsbeskrivning men det viktigaste är att du lockas av det som stått i den här annonsen, det andra faller under vad som förväntas av en serviceledare. Har du fler funderingar kring det har vi chansen att prata mer om det på en eventuell intervju.

Möjlighet till video, varför?

Vi har valt att erbjuda dig svara på några korta videofrågor i ansökan. Det är för att vi ska få en bättre bild av dig. Vi förstår såklart att det kan kännas obekvämt och lite nervöst men tänk inte på det. Vi förstår och bortser från nervositet. Se det i stället som en chans att ”slippa” skriva ett personligt brev.

ANSÖKAN

Om du tycker att detta låter intressant, vänta inte! Skicka din ansökan redan idag, vi jobbar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden går ut.             

Vi vill att du i din ansökan har med:

- Varför vill du jobba hos oss? Vad är det som lockar? Och vad kommer du bidra med?
- Berätta vad du ser som din största utvecklingspotential och som din främsta styrka.
- Beskriv den arbetslivserfarenhet du har, som du tror matchar oss bäst.

Önskar Du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Cissi Sandqvist på Great Group, www.greatgroup.se, mobil 0706-107600.

Sammanfattning

Liknande jobb


Service Technician

Service Technician

28 november 2024

Field Service Engineer

Field Service Engineer

19 november 2024

19 november 2024